marlen.reismee.nl

Week 18

Heee Allemaal!

Weer heel veel beleefd deze week!!

ma-2-2-2015 (dag 119)

Vanmorgen luisterden de kinderen voor geen meter! dus ik was blij toen ze op school waren! Ik heb zulke erge blaren van gisteren, dat doet echt ontzettend veel pijn! Thuis heb ik de was gedaan, opgeruimd, geskypet met Ramona, Wie is de Mol gekeken en uitgerust.

Toen de meisjes gehaald en in de playroom een treinbaan gemaakt. Daarna de meisjes gedoucht en eten gekookt. Toen de moeder thuis kwam, met z'n vieren gegeten. Daarna nog even in de playroom gespeeld, zodat de moeder even tijd had om rustig te douchen. In de avond nog een uur met Jorn geskypet en later nog even met papa&mama. Het was weer even een zware dag! Met veel heimwee, maar gelukkig eindigde de dag goed:)

di-3-2-2015 (dag 120)

Vanmorgen ging goed. Geen ruzie om de stoelen en Sarah had zichzelf aangekleed! Toen we richting school reden, was de weg afgezet. Dus omgereden en op school aangekomen, bleek die gesloten te zijn, omdat het niet goed bereikbaar was met de afgesloten weg.... Dus richting Rose haar school. Daar was ook al niemand. Maar na even wachten, kwamen er al wat meer mensen. Dus Rose afgezet en met Sarah richting huis. Hadden ze dus 2 wegen afgezet en toen volgde ik maar gewoon de andere auto's. Ik had geen idee waar ik anders heen moest... Na ongeveer 45 minuten waren we eindelijk thuis!

Daar heb ik met Sarah monopoly gespeeld. Dat was echt lang geleden! Toen geverft, geluncht en buiten gespeeld met het buurmeisje. Het was aardig weer, maar wel een koude wind! Toen Rose opgehaald (de weg was weer open!) en richting dansles gereden. Toen naar huis met Rose en puzzels gemaakt. De vader had Sarah opgehaald en ik had de meisjes in bad gedaan. Toen hebben we met z'n vijven gegeten! Alleen de kinderen hadden niks op en ik had nog wel pasta gemaakt! Toen de boel opgeruimd, gedoucht, flikken en gtst gekeken en slapen! :)

wo-4-2-2015 (dag 121)

Vanmorgen was ik even flink boos geworden op Sarah. Ze luisterde helemaal niet en dat werd mij even te veel. En het heeft geholpen, want daarna heeft ze zichzelf keurig aangekleed en tanden gepoetst. En alles was later weer goed. De weg was vandaag gelukkig nog open. Maar wel ontzettend glad! Er was een waterpijp kapot en dat water was opgevroren op de weg. Aardig gevaarlijk dus! Maar veilig op school gebracht en met Rose naar huis gereden. De was gedaan, gepuzzeld, het keukentje staat nu ook in de playroom, dus daar heeft ze ook nog een tijdje mee gespeeld.

Toen Sarah opgehaald (die gelijk begon te zeuren om 'the sweetie shop' --> gewoon NIET! Dus ik heb gezegd dat we dat vrijdag kunnen doen, dan is het weekend. Maar niet zomaar door de weeks! Thuis: gegeten, gelezen, omkleden en buiten spelen. Ik heb Sarah geholpen zonder zijwieltjes te fietsen. Zo'n groot verschil met NL. Daar kunnen de meeste 6-jarige al lang fietsen, maar hier is dat gewoon bijzonder.

Toen kwam de moeder al thuis. Ze moest langs de dokter om bloed te prikken. Er heerst iets op Rose haar school en dat kan snel overgaan op zwangere vrouwen. En aangezien ze zich al niet zo lekker voelde, heeft ze gelijk de dokter gebeld.

Rose was in slaap gevallen op bed en dat gaf mij de tijd om Sarah te badderen. Daarna heeft de moeder Rose gebadderd. En toen met z'n vieren gegeten. Kofta met rijst! Echt super lekker! Eerst wild Rose niet, maar uiteindelijk had iedereen alles opgegeten! Daarna opgeruimd, gedoucht en wat programma's gekeken.

Met moeders gaat het niet zo goed. Het is de vraag of ze wel kan komen dit weekend! Ik hoop dat het allemaal gaat lukken!

Oja, ik heb vandaag nog een brief gekregen van Gianna:)

do-5-2-2015 (dag 122)

Vanmorgen luisterden ze weer ontzettend slecht! Ik was blij toen ze beiden op school waren. Thuis heb ik de was gedaan, hw gemaakt, gekookt en naar de cursus geweest. We gingen teksten behandelen, hier heb ik zeker wat aan!!!!

Toen de meisjes opgehaald en naar zwemles.Het was de laatste zwemles in dat badje. Thuis badderen en haren wassen. Dat duurde een eeuwigheid! Toen koken en met z'n vijven gegeten: roasted patatoes, kip en erwten. toen zei de moeder dat ze met mij wilde praten als de kinderen sliepen. Dus ik zat mezelf suf te piekeren waar het over zou kunnen gaan! Weer over 'gezond' eten, langer blijven, waar ik zou gaan slapen als oma komt.

Maar ze zeiden dat ik over 2 weken weg moet. De vader is dan ook een maand vrij + de moeder is thuis + de oma komt + misschien komt er nog een tante mee, dus dat wordt te druk in huis. Ik begrijp het helemaal, maar het kwam wel onverwachts! Ze wisten het niet eerder, dus vandaar dat ze het nu vertelden. Dus 21 februari ga ik weer naar huis!!!

Ik heb met thuis geskypet en mama gaat toch mee!!! JEAAAH :D

ps: Nog een brief van Gina en Anna-Lena gehad:)

vr-6-2-2015 (dag 123)

Vannacht heel slecht geslapen! Ik ben zo ontzettend verkouden, dat ik nauwelijks kan ademen! Na vanmorgen vind ik het helemaal niet erg om te gaan! Vooral Sarah luisterde voor geen meter! Toen de kinderen op school waren heb ik mijn dagelijkse dingen gedaan en ben ik naar trampolining geweest! In de middag de meisjes opgehaald en langs 'the sweetie shop' gereden. Ze mocht 1 ding uitkiezen, niet dat ze dat echt verdiend hadden, maar om gezeur te voorkomen..... (ik ben toch bijna weg!! :D )

Thuis nog een gezonde snack op, in de playroom gespeeld met de knikkerbaan en het keukentje. toen badderen en tv kijken. Toen de moeder thuis kwam, heeft zij mij afgezet bij he station! Nu genieten van een heerlijk weekendje London met moeders en Jorn!! :D

za-7-2-2015 (dag 124)

Gisteren werd ik opgehaald door Jorn en zijn we samen naar het hotel gelopen. Echt super mooi! En schoon! Mama wachtte in de lobby, het was echt fijn hen weer te zien! Ik heb mijn spullen in de kamer gegooid en we zijn in de bar gaan eten. Heerlijk en gezellig bijgepraat!

Vanmorgen waren we alle drie vroeg wakker. Zelfhad ik ook echt slecht geslapen (weer zo'n luide luchtventilatie in onze kamer) Toen hebben we ontbeten in het hotel. We onden alles pakken wat we wilde en er was veeel.... heeel veeeeeel! dus eerst heerlijk engels ontbijt met alles erop en eraan! En lekker yoghurt etc... Te veel natuurlijk:P

Toen op pad naar London. Eerst met de trein en bij Victoria Station een bustourticket gekocht. Daarmee zijn we naar buckingham palace gereden. Daar hebben we de wisseling van de wacht gezien. Helaas waren we met 45 minuten van te voren, nog niet op tijd voor een plek bij het hek. Dus de echte wisseling hebben we niet gezien, maar we hebben wel de nieuwe groep wachters naar het paleis zien lopen en de wachters te paard hadden ons gepasseerd! Echt super om te zien!

Daarna ergens opgewarmd met iets te drinken! Het was echt ontzettend koud! Daarna zijn we op zoek gegaan naar tickets voor The Lion King. Achteraf gezien hadden we moeten afdingen en dubbel moeten checken, want de vrouw zei: jullie zitten in the circle op de 10e rij in het midden. Maar we zaten op de 1 na laatste rij helemaal boven in (wel in het midden) En op het ticket stond een veel lager bedrag dan dat wij betaald hadden. Beetje dom dat we dat niet eerder gecheckt hadden....-_- Maaar het was zeker de moeite waard! Ik heb nog nooit zo'n spectaculaire musical gezien! Echt prachtig! Alles was mooi, het verhaal was goed te volgen en er zat veel humor in! De plaatsen waren uiteindelijk ook prima, we hadden een mooi overzicht!

Na de musical zijn we op de bus gestapt (dat duurde heel lang) enbij Victoria uitgestapt en in een pub Fish and Chips gegeten! Echt lekker!

Daarna met de trein terug naar het hotel. Mama was gelijk in slaap gevallen! Ze is heel erg moe en uitgeput. Dus ze heeft haar slaap hard nodig!

Ik ben echt super blij met het vooruitzicht dat ik over 2 weken gewoon thuis ben!!! HEERLIJK!!

Ik heb net nog even the voice UK gekeken en zo proberen te slapen. Morgen weer een drukke dag! ps: Thanks voor de kaarten Laura!!

zo-8-2-2015 (dag 125)

Vannacht weer slecht geslapen! Dus weer lekker vroeg aan een heerlijk ontbijt!! Toen weer richting London. Daar zijn we op de bus gestapt naar de London Eye. We adden een live guide in de bus. Super leuk! Bij de London Eye hoefde we gelukkig niet lang te wachten. We hebben heel veel foto's gemaakt en het uitzicht was erg mooi (het weer was ook een stuk beter dan gister)

Daarna weer op de bus rihting Tower Bridge. Daar zijn we op de boot gestapt en over The Tames.naar de Big Ben. Vanaf daar een pub gezocht en (alweer) Fish and Chips op. Deze was wel minder lekker dan die van gisteren :P We worden echte kenners:P

Daarna in een Engelse taxi richting Covent Garden. Gisteren was het daar erg gezellig! Maar vandaag viel het tegen. Dus in de zon terug gelopen naar Tafalgar Square. Daar heeft mama heerlijk in het zonnetje gezeten, terwijl Jorn en ik even snel een kijkje namen in de M&M store. Hij blijft groot!!!

Daarna nog wat gedronken en uiteindelijk met de taxi naar het station. Er was veel drukte op de weg door werkzaamheden en protesten. Dus om op tijd bij het station te zijn, hadden we een taxi genomen. Nog hele inteligente discussies gevoerd met de chauffeur! :P

Toen op de trein terug naar East Croyden. Daar hadden Jorn en ik de koffers opgehaald bij het hotel. Echt een top hotel! Jurys Inn! ONTHOUDEN!

Daarna mama&Jorn uitgezwaaid (zie ze over 2 weken weer!!!) en toen wachten om mijn trein van 18.11 Die uiteindelijk aankwam om 18.35. Waardoor ik de overstap had gemist en nog eens 45 minuten moest wachten... Het laatste stukje met de taxi naar huis gebracht en nu heerlijk slapen!!!

Nou mensen, dit was weer een heftig weekje! Nog maar 2 te gaan! Nog 1 gewone week, een lekker weekend en dan nog een vakantie week. Daar zie ik nog wel even tegen op. Maar met het vooruitzicht dat ik daarna lekker terug ben, overleef ik dat ook wel! :P

Oja, stel je wilt nog een kaart sturen :P Doe het deze week, anders is er een kans dat ik hem nooit ontvang :P hahaha!!! Volgende week het één na laatste verslag!!!

xxxxxxxxxxxxxx.

Reacties

Reacties

jolanda

hey Marlen, net je blog gelezen want we waren op wintersport.Wel je berichtje ontvangen dat je al naar huis komt op 21 februari!!!
Geniet/overleefd(hihi) je laatste weekje en see you soon.

p.s krijg je alles in een keer mee?

xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!