marlen.reismee.nl

Week 13

Ma-15-12-2014 (dag 84)

Laatste week voor vertrek! Nog 5 nachtjes en dan ben ik weer in NL!

Ik heb vandaag een kaart van familie Leeksma gehad en een zelfgemaakte kaart van Timo! Super mooi! Vanmorgen ging op zich wel goed. Alleen Rose huilde zo’n 30 minuten. Ik denk dat ze erg moe was van het weekend. Maar ze zijn allebei op tijd op school aangekomen. Ik ben doorgereden naar Cowbourough, op zoek naar onesies (pyjama’s). Helaas was mijn maat niet meer verkrijgbaar. Dus die moet ik nog ergens anders zien te scoren. Toen ben ik naar huis gereden, wasjes gedraaid, het avond eten voorbereid, huiswerk gemaakt, geluncht en toen naar Uckfield op zoek naar onesies. Ik heb ze wel voor de buurjongetjes gevonden! Dus ik hoop dat ze ze passen en ze leuk vinden!

Toen heb ik de meisjes opgehaald. Thuis hebben we de kerstkaarten voor de klasgenoten geschreven. Wat een werk is dat zeg! Daarna eten in de oven en de kinderen gedoucht. Daarna hebben ze super goed gegeten en stickers uitgekozen. Toen hoorden we opeens super harde kerstmuziek! Stond de Kerstman met zijn slee voor het huis! Hij deed een rondje door de wijk! De moeder kwam ook precies thuis en de kinderen vonden het geweldig! Ze kregen een klein cadeautje en toen vertrok de Kerstman weer. Daarna zat mijn dag erop!

Di-16-12-2014 (dag 85)

Vanmorgen ging goed! De kerstkaarten op school uitgedeeld en toen begon mijn laatste vrije dagje! Thuis ontbeten, wasje gedaan en mijn koffer al half ingepakt! J Die zit nu al half vol met spullen die in NL blijven. En dan moeten mijn kleren er nog bij! Haha. Maar wel fijn om mijn koffer zo klaar te zien staan! In de middag de meisjes opgehaald, wat gegeten, gedronken, gelezen en toen boven een kleurplaat gekleurd en versiert met glitters! Ze zijn erg mooi geworden, maar wel een glitterzooi in de playroom! Het duurde wel even voordat alles weer schoon en opgeruimd was!

Daarna de kinderen gedoucht, het eten gemaakt en toen de moeder thuis kwam, had zij nog even de kaassaus gemaakt. Ze had vanmorgen gevraagd of ik wat later kon eten met de kinderen. Want ze hebben altijd (net voordat ze naar bed gaan) honger. Dus als ze dat graag wil, dan doen we dat. Vandaag aardappels uit de oven, tonijn en kaassaus. Ik had nog wat erwten opgewarmd, maar ik was de enige die ze had gegeten. Verder was het wel lekker, maar het hoeft van mij niet elke week!

Daarna opgeruimd en omgekleed voor trampolining! Laatste les van dit jaar! Ik had privé les en dat was erg zwaar! Hij had een kleinere (zwaardere) trampoline gekozen en ik heb het geweten! Ik kon ook in zo’n kuil met schuimrubberen kussens springen. Dat heb ik dus gedaan! Echt lachen, alleen moet je er ook weer uit zien te komen. En dat was nog wel een dingetje! Volgens mij zag het er echt niet uit hoe ik daar uit probeerde te komen! Hahaha. Daarna naar huis en ik hoorde Rose al huilen. Toen ik gedoucht was, kwam de moeder naar mij toe of ik wist hoe Rose aan het wondje op haar zij kwam. Ik zei dat ik dacht dat het van haar luier was. Ze heeft van die pull-up broekjes en ze zitten vrij strak. Maar de moeder geloofde niet dat een luier dat kon aanrichten. Maar ik zou serieus niet weten waar het anders van kan komen. Ze heeft zich naar mijn weten niet gestoten of is niet gevallen. Dus ik blijf erbij dat het de luiers zijn.

Verder heb ik vandaag voor het eerst in mijn leven een echte levende vos gezien! Echt grappig!

Wo-17-12-2014 (dag 86)

Vanmorgen wilde Rose niet ontbijten. Dus was alleen Sarah beneden. De vader had ook eindelijk de grote ontbijtgranen gekocht. Dacht ik dus van het gezeur van Sarah af te zijn, maar nee hoor. Nu hadden we een discussie over de suiker! Irritant! Maar uiteindelijk gegeten, omgekleed in de auto. Sarah op school afgezet en met Rose samen ontbeten. Toen in de playroom alle puzzels gemaakt en geprobeerd alle ontbrekende stukjes weer te vinden. Maar dat is helaas niet gelukt. Daarna tv gekeken en geluncht. Ze heeft mijn haar weer gedaan. Daar is ze ongeveer een uur mee bezig geweest hahaha. Daarna Sarah weer opgehaald. Die was niet bepaald goed gehumeurd! Ik probeerde haar zo veel mogelijk tevreden te houden. Maar toen we met de lego speelde en ik even beneden was voor het eten, kwam Rose huilend naar beneden. Sarah had haar geslagen, maar Rose had haar terug geslagen. Wie moet ik nu geloven… Ik was boos geworden op beiden en Sarah begon opeens te huilen, toen dacht ik: er is iets anders aan de hand. Maar ze wilde het niet zeggen. Toen de moeder thuis kwam, bleek dat ze weer ruzie had met een meisje uit haar klas. Een heel erg ingewikkeld verhaal, dus ik ga het niet allemaal uitleggen. Maar dat was dus de reden, waarom ze zo ongezellig was. Ze hebben beiden goed geluisterd met douchen en goed gegeten. Alleen Sarah deed moeilijk over de paprika die er in zat.. -_-

Ik heb de boel opgeruimd, gedoucht, gtst en flikken gekeken. Gisteren had ik trouwens nog kaarten gehad van familie Prins, Loek en Jenny en Niek en Ria. En vandaag van Leony! Dankjulliewel!! :D

Do-18-12-2014 (dag 87)

Vanmorgen goed ontbeten. Toen moesten we iets leuks uitzoeken om aan te trekken voor Sarah. Maar ze heeft nog steeds geen winterjurkjes en ze wilde per sé een jurkje aan! Dus dat was drama! Na lang zeuren, zuchten en steunen toch een jurkje gevonden, met een maillot eronder en een vestje eroverheen. Ik vond het niet zo heel leuk staan, maar zij vond het helemaal leuk, Prima!

Rose had ook zo haar kuren in de ochtend,. Maar dat was snel over. Toen Sarah afgezet en met Rose naar huis gegaan. Wasjes gedraaid, playroom gespeeld en tv gekeken EN buiten gespeeld! Het was een wonder, maar ze vond het zowaar niet erg om naar buiten te gaan! J En het was super lekker weer, dus ik vond het helemaal niet erg!

Daarna hebben we Sarah opgehaald en naar het zwembad gereden. Ze hebben beiden goed geluisterd! Thuis eten koken, de kinderen badderen, haren wassen, alles ging goed!:) Toen de moeder thuis kwam, hebben we met z’n alle gegeten. Helaas hadden ze beiden nauwelijks gegeten. En na het eten waren ze echt super druk! Ze luisterden heel slecht en renden maar heen en weer. En ze hadden een enorme troep gemaakt in de woonkamer! Dus samen opgeruimd en toen was ik klaar!

Boven wat strijk gedaan en was gevouwen en het laatste wasje van 2014 opgehangen!! Daarna gtst en flikken gekeken. Seizoen 4 afgerond! J Nog 2 nachtjes en 1 werkdag en dan heerlijk vakantie! Oja, ik heb nog een kaart van Henk en Marina gehad! Leuk! J

Vr-19-12-2014 (dag 88)

Vanmorgen ging vrij goed. Het wisselde af met momenten dat ze goed luisterden en compleet hun eigen gang gingen. Maar we waren op tijd klaar. Toen Sarah op school was, hebben Rose en ik het huis gestofzuigd, heb ik de was gevouwen en alle badkamers schoongemaakt. Alles is nu aan kant voordat ik vertrek!

We hebben nog ongeveer een uur buiten gespeeld! Een nieuw record! Daarna hebben we Sarah gehaald met alle spullen (gymkleding, knutselwerkjes, cake etc.) Rose werd hangerig en huilerig, maar na het eten van wat druiven, was de vermoeidheid over.

We hebben in de playroom gespeeld. Sarah heeft zo’n spelletjesboek met ‘zoek de verschillen’ etc. bijna helemaal in 1x gemaakt! Het leek wel of ze het nog nooit gezien had en ze wilde het gelijk allemaal doen! Rose was heel lief zelfstandig aan het spelen. Ze zei gisteren zelfs dat ze mij gaat missen in de vakantie, toch wel leuk om te horen! J

Daarna nog op kerstliedjes gedanst en toen kwam de moeder thuis. Ze hebben met haar gebadderd en ik heb het avond eten gemaakt:Boboti! Oorspronkelijk een Zuid-Afrikaans gerecht, dus ik was erg benieuwd wat ze er van vonden! Het was anders dan dat ze gewend zijn, maar wel lekker! Volgende keer maak ik wel een halve schaal zonder bonen. Want de vader en de kinderen haalde alle bonen eruit! Terwijl dat het beste deel is, maargoed..

Daarna gedoucht en met z’n alle een filmpje gekeken. De kinderen zaten wel wat te klieren in het begin, maar het was een leuke film! Boven heb ik nog gtst en flikken gekeken. Nu proberen te slapen en morgen naar huis! Ik heb vandaag nog een kaart ontvangen van familie Overgaauw. Dankjewel!

Za-20-12-2014 (dag 89)

Ik ben al lekker vroeg wakker en nauwelijks geslapen! Ik ben te enthousiast om weer naar huis te gaan! Ik heb mijn kamer en badkamer opgeruimd, het laatste beetje in mijn koffer gedaan. Ik heb de meisjes hun kerstcadeau gegeven. Ze waren er heel blij mee! Ook het hartje voor in de kerstboom vonden ze erg leuk! Ik kreeg ook nog een cadeau. Een Zuid-Afrikaanse likeur, een soort van Baileys. Die moest ook nog in mijn koffer erbij! Ik hoop maar dat die niet te zwaar is!

Toen de koffers in de auto gezet, de buren gedag gezegd en toen echt op weg naar London Gatwick! Daar afgezet en gedag gezegd! :D

Om mijn koffer in te leveren, moest ik in een hele lange rij staan! En ik stond weer bij de verkeerde afgeefbalie, want het duurde zo ontzettend lang. Ik zag allemaal mensen die achter mij in de rij stonden, eerder geholpen werden aan de balies naast mij. Heb ik weer… -_- toen ik uiteindelijk aan de beurt was, was mijn koffer 4 kg te zwaar. Ik van alles overgeheveld in mijn handbagage. Toen was mijn koffer een goed gewicht, maar toen ging die vrouw zeuren over mijn handbagage. Die zou te groot zijn. Dus ik gepast in zo’n vak en met alle kracht heb ik mijn tas daar in gekregen!

Toen door de douane en op zoek naar mijn gate nummer. Aangezien alles zo lang had geduurd, had ik wel verwacht dat de gate al bekend was. Maar nee, ik moest nog zo’n 3 kwartier wachten! Toen het uiteindelijk bekend was, daarheen gegaan en eindelijk het vliegtuig in!

Met een uur vertraging ging ik dan echt de lucht in! Ik zat naast een ouder stel, waarvan de vrouw vliegangst had. Dus dat was zeker niet saai ;) Gelukkig ging de landing goed. Veel turbulentie door de harde wind en die vrouw sprong zo ongeveer tegen het dak aan, maar ik had gelukkig geen last van mij oren!

Toen moeders gesmst dat ik geland was en toen mijn koffer halen. Kwam die gewoon als derde op die band! Dus ik dacht: nu moet ik nog heel lang wachten tot mijn ouders er zijn… Stap ik die aankomsthal in, staat mijn moeder daar al met Sheldie, Fabienne, Marije en Ramona! Hahaha die had ik niet verwacht! Echt super leuk! Toen naar de auto en daar stond mijn vader te wachten! Echt gezellig!

Toen we in al even in de auto zaten, kwamen we er achter dat de deur niet goed dicht zat. Dus wij proberen om die deur goed dicht te gooien, maar dat is moeilijk in een rijdende auto met heel veel wind! Zegt mijn moeder; we komen in een bocht, dat is makkelijker. Dus wij proberen, zie ik Marije haar portemonnee zo tussen de deur door naar buiten vallen! SHIT! Gestopt op de vluchtstrook, portemonnee gehaald, gelukkig op de vluchtstrook! En toen weer verder gereden! Maar wat een avontuur zeg!! Lekkere binnenkomer hier in NL. ;)

In de auto bijgepraat en thuis een warm welkom van mijn broers! Echt leuk! :D We hebben heerlijk patat gegeten en met iedereen weer bijgepraat! Ik heb mijn koffer uitgepakt, ‘ik hou van Holland’ gekeken en in mijn eigen douche gedoucht! J Heel vreemd allemaal, maar wel erg fijn! Toen in mijn eigen bedje slapen! Ook raar! Eerst was ik bang dat ik eruit zou vallen, aangezien ik hier in NL geen 2 persoonsbed heb. Maar ik werd zondag op precies dezelfde manier wakker, als dat ik naar bed was gegaan. Echt lekker geslapen!

Sheldie vindt het trouwens nog heel vreemd dat ik er weer ben. Ze wilde niet bij mij op schoot zitten, maar ze snapt er natuurlijk helemaal niks van! Maar dat komt wel goed!

Zo-21-12-2014 (dag 90)

Dag 90, een mooie dag om de vakantie te beginnen!

Zoals gezegd: heerlijk geslapen! In de ochtend bij de buren geweest: de onesies aan de buurjongens gegeven en ze waren er helemaal blij mee! Even bijgepraat met de buurvrouw en toen langs bij opa & oma geweest. Ik had hen gisteren ook al gezien. Oma vond het vreemd mij weer te zien. En kon mij eerst ook niet zo goed plaatsen, maar volgens mij vond ze het wel leuk mij weer te zien.

Daarna hebben we met z’n alle geluncht! Iedereen was thuis, dus knusjes met z’n negenen aan tafel! In de middag de finale van Expeditie Robinson gekeken en naar de verjaardag van de buurman geweest. ’s Avonds heerlijk bloemkool prakkie gegeten en vanille yoghurt als toetjes, LEKKER! J

Daarna nog een filmpje met Jorn gekeken en toen was de dag alweer om!

Komende 2 weken geen verslag van mij! Ik ga genieten van mijn vakantie!! JJ

Reacties

Reacties

sylvia van der Knaap

Geniet er maar lekker van, die 2 weken terug in Nederland bij je familie en vrienden .

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!