marlen.reismee.nl

Week 14 (+zondag)

Hallo allemaal!!

Het is al weer een tijdje geleden dat ik iets heb geschreven, Maar ik heb weer een heleboel te vertellen. ;)

zo-4-1-2015

Vandaag weer terug naar Engeland! Als eerst heb ik natuurlijk heerlijk uitgeslapen in mijn eigen bedje! Daarna kwamen de meiden gedag zeggen en ben ik nog even bij mijn buren en mijn opa en oma geweest om gedag te zeggen. Daarna hebben mijn ouders mij bij het vliegveld afgezet. :) Ik was alleen veel te vroeg! Dus moest ik nog 3 kwartier wachten totdat ik mijn koffer kon inleveren. Ook had ik al gezien dat alle vluchten van die dag die naar London gingen, vertraging hadden. Dus daar had ik mij alvast op voorbereid, maar dat het zo erg was!! Eerst 45 minuten vertraging, uiteindelijk in het vliegtuig nog eens 45 minuten vertraging, door het slechte weer in Engeland. De man naast mij was al een beetje zenuwachtig, dus eerst dacht ik; vliegangst. Maar nee, hij was niet goed geworden. Toen moest de ambulance komen, helemaal aan het zuurstof en alles wat erbij hoort! Wel heftig, maar hij ging uiteindelijk gewoon mee met de vlucht. Dus ander half uur later dan gepland, dan toch echt vertrokken.

Toen ik geland was, moest ik nog ontzettend lang wachten op mijn koffer (ongeveer een uur) Dus het was ondertussen 10.30pm en toen ging ik met de shuttle naar het station en daar op de trein naar Haywards Heath. Eerst zou ik opgehaald worden door de gastouders. Maar omdat het zo laat geworden was, moest ik dus met de trein en taxi naar huis. Rond 11.30pm bij het huis aangekomen, douchen en naar bed! Wat een reis!!

ma-5-1-2015 (dag 91)

Vannacht erg slecht geslapen! Ik moest weer erg wennen aan mijn bed, Dus ik hoop dat dat vanavond beter gaat! De meisjes waren bij dat ik er weer was en ze hebben goed naar mij geluisterd! Nadat ik ze naar school had gebracht, heb ik ontbeten en opgeruimd. Alles leek allemaal zo netjes, maar alle kastjes stonden vol gepropt en de kledingkasten van de meisjes zijn veranderd. Dus ik heb alles naar mijn idee weer logisch ingedeeld, mijn koffer uitgepakt, was gevouwen en de boel gestofzuigd. Daarna de kinderen weer opgehaald. Ik heb de nieuwe Italiaanse au pair ontmoet. Ze is wel aardig. Maar we hebben niet echt een klik ofzo. Thuis hebben we in de playroom gespeeld, Jenga, echt lachen!! Ze hebben ook zooo ontzettend veel gekregen met de kerst! Echt niet normaal! Dus dat staat allemaal in de playroom opgestapeld. Ook hebben ze veel spelletjes gekregen, dus dat is wel leuk om te doen. Ookal zijn ze voor sommige spelletjes nog wel wat jong.

Daarna dinner in de oven en de kinderen in bad. Toen de moeder thuis kwam, met z'n vieren gegeten, opgeruimd, gedoucht, gtst en flikken gekeken en nu heerlijk slapen!

di-6-1-2015 (dag 92)

Gisteren hebben we een vis naar fish-heaven gebracht (door de wc gespoelt) Die lag al een paar dagen dood in het aquarium. De kinderen vonden het natuurlijk best erg. Maar ik heb gezegd dat ze van ouderdom dood gaan en in heaven verder spelen met andere visvriendjes. Dat vonden ze wel een goede gedachten. Ik ben alleen bang dat er nog een vis dood gaat, die zwemt ook niet zo hard meer...

Maar vandaag ging de ochtend goed. Ik heb ook de vader weer gezien. Gisteren was hij al vroeg weg en laat thuis;) Toen de kinderen op school waren, ben ik gaan hardlopen, heb ik de playroom gereoganiseerd! Dat was een hele klus!

Rose heeft vandaag op 'the big girls toilet' gezeten! Dus pottie training is nu echt begonnen! Morgen gelijk doorzetten! Na school, naar Sarah haar dansles. Het blijft gewoon op dinsdag, alleen is het op een andere locatie. Gelukkig was het makkelijk te vinden. Heel de high street naar beneden met alle stoplichten, echt fijn! NOT! Het was een beetje een oud gebouw, maar wel groot! Sarah had het wel naar haar zin! En nu duurt de les 5 kwartier i.p.v. ander half uur. Dus dat is voor haar ook wel beter. Rose en ik zijn naar huis gereden en hebben het eten voorbereid. Toen Sarah weer opgehaald, beiden snel gedoucht en toen eten gemaakt. De vader was op tijd thuis met een collega. Hij heeft een nieuwe auto gekocht, dus de collega brengt zijn werkauto weer mee terug. De moeder was ook thuis en toen hebben we met z'n alle gegeten. Het was rijst met kip in een super lekkere saus, zeker voor herhaling vatbaar! Ook de kindern hebben goed gegeten. Ik heb snel hun haren gedaan, met z'n alle opgeruimd en naar boven gegaan. ;)

wo-7-1-2015 (dag 93)

Vandaag alweer woensdag! De ochtend ging goed. Rose was thuis vandaag en we hebben de was gedaan, puzzels gemaakt en na de lunch buiten gespeeld. Vandaag zijn we ook met de pottie training thuis begonnen. Maar dat gaat allemaal niet vanzelf. Mijn ouders hadden een kookwekkertje gekocht in de vorm van een kapoentje. Dus als de wekker gaat, is ze eerst blij, want dan mag ze hem weer een uur verder draaien. Maar als ik dan zeg: kom we gaan naar de wc, gaat ze huilen tot ze weer uit de wc is. Ik heb een toiletcard gemaakt. Als ze alleen op de wc zit, krijgt ze een stempel en als ze daadwerkelijk poept of plast, krijgt ze een sticker. Ik hoop dat het werkt.

Na het buitenspelen, dinner gemaakt en toen Sarah opgehaald. Thuis de barbie kist netjes gemaakt en een paar spelletjes gespeeld. Toen dinner in de oven en de meisjes gedoucht. Daarna waren ze ineens heel druk! Dus heb ik ze in de playroom even laten bewegen. Oefeningen van mijn broer;) zit, rug, zit, rug, zit, rennen op de plaats, jumping jacks etc.

Toen de moeder thuis kwam, ging Sarah zich verstoppen. Ze wilde echt niet naar beneden en eigenlijk was de moeder te moe om helemaal naar boven te lopen. Maar dat heeft ze uiteindelijk toch gedaan.

Daarna pasta gegeten en toen werd ik er weer op gewezen dat de kinderen gezonde snacks moeten eten. Maar ik ga daar maar niet te veel op in. Want volgens haar eten de kinderen te veel chocola en het eerst volgende wat Sarah kreeg was een chocolade yoghurt. Nou, mij kun je dan opvegen!

Toen opgeruimd en naar boven gegaan. Komt ongeveer 10 minuten later het hele gezin naar boven met de mededeling dat hun au pair de bumper van iemand anders zijn auto heeft geraakt (op dinsdag)

Dus ze waren helemaal boos/telleurgesteld dat ik niks gezegd had, maar ik was het alweer vergeten. Ik zal het uitleggen: Toen ik Sarah op school wilde afzetten, moesten we wachten in een rij op de parkeerplaats. Toen ik merkte dat ik achteruit rolde met de auto, trapte ik op de rem, maar te laat. Ik hoorde een lichte klap, keek in mijn spiegel, maar ik kon niet opmaken aan de vrouw achter mij, dat ik haar auto had geraakt. Toen ik Sarah bij het hek afzette, keek ik snel of er enigzins schade was, maar ik kon zo snel niks zien en de vrouw bleef gewoon zitten. Dus stapte ik weer in en reed weg. Nu kwam haar man (36 uur later) aan de deur voor verzekeringsgegevens.

Maar omdat er niks was, was ik het alweer vergeten en dus ook niet aan de ouders verteld. Met de vader was nog wel normaal te praten. Maar de moeder gewoon niet! Ik heb van deze ervaring geleerd! Volgende keer stap ik zeker uit en maak foto's etc. Maar wat gebeurd is, is gebeurd en ik kan het niet meer terug draaien!

do-8-1-2015 (dag 94)

Ondanks alles, had ik toch nog lekker geslapen! De vader had gevraagd of ik mijn verhaal op papier kon zetten vandaag, dus dat heb ik gedaan. De kinderen hadden goed ontbeten en mij weer even uitgetest. Want ze waren er gisteren bij toen de ouders het mij kwamen mededelen. Dus de kinderen nemen mij nu ook weer lekker serieus, not! Ik heb ze allebei op school gebracht en toen mijn kant van het verhaal op papier gezet. Ik heb het ongeveer 6x opnieuw geschreven! Ik heb nog mijn mama geskypet en mijn verhaal uitgelegd. Dus daar was ik wel heel blij mee! Iemand die mij wel begrijpt!

Toen aovnd eten voorbereid, spullen gepakt, was gevouwen en de kinderen op gaan halen. 1 van Rose haar juffen sprak mij aan over de pottie training. Zij legde mij uit dat er op de luiers een kroontje te zien is en als het kroontje weg is, heeft ze in haar luier geplast. Echt super handig! Ook vroeg ze wat de moeder ervan vond. Dus ik zei dat ze vraag wil dat Rose zinderlijk wordt, maar dat ze er zelf niet veel aan hoeft te doen, aangezien ze de hele dag weg is.Ook wil ze Rose niet te veel pushen, omdat ze bang is dat het tegendraads werkt. Dus de juf was heel aardig voor mij en vond dat ik het goed deed, gelukkig!

Toen met Sarah naar zwemles en terug naar huis. Gebadderd,haren gewassen en eten. Gehakt balletjes (zelfgemaakt :)) met aardappelwafels en komkommer voor de kinderen. Dat vonden ze super lekker!

Toen kwam de moeder thuis, ze zei niks over het auto ongevalletje, dus daar was ik blij mee! Sarah had vol trots haar 'readcard' laten zien (want ze wilde natuurlijk hetzelfde als Rose) Toen heb ik zelf gegeten: gehaktballetjes en hutspot = LEKKER! :D

Myrte en Lisa komen trouwens een weekend naar London!

vr-9-1-2015 (dag 95)

Gisteren kwam de moeder nog even boven om te zeggen dat ze mijn kaartje gevonden had. Ze ziet nu in dat ik het niet expres heb achter gehouden en dus zand erover!

Vanmorgen was het rustig in huis en ik heb de ouders om 7.30am maar wakker gemaakt. Ze hadden zich verslapen;) Toen met de kinderen gegeten, omgekleed en naar school gebracht.

Ik heb het huis weer aan kant gemaakt en naar trampolining geweest. We waren met z'n vijven en het was weer lekker pittig zo na de vakantie! Maar leuk! Thuis geluncht, gedoucht en het avond eten voorbereid. De kinderen gehaald en het buurmeisje kwam voor een playdate. Maar geen succes. Ze bleven maar ruzie maken over wat ze wilde doen, dus heb ik haar na 3 kwartier naar huis gestuurd. Toen hebben we met z'n drieeën nog in de playroom gespeeld. Daarna badderen en toen kwam de moeder thuis. We hebben aardappels met tonijn en kaassaus gegeten. Toen heb ik nog een 'sleep in your own bed' card gemaakt. en Ik heb kaartjes geknipt en woordjes erop geschreven voor Sarah om te oefenen. Dus ik hoop dat ze dat ook echt gaat doen. Vooral in het weekend met haar ouders!

Daarna zelf gedoucht, gtst gekeken, met Ramona geskypet en flikken gekeken! Nu WEEKEND! :D

za-10-1-2015 (dag 96)

Vanmorgen lekker uitgeslapen! Omgekleed, ontbeten en richting Tunbridge Wells gegaan:) Ik heb een super leuk vest gekocht! En het was overal SALE dus ik had nog geluk ook! Ook heb ik leuke dingen gevonden voor het kraammandje voor de baby. Leuke schoentjes, sokjes, tandenborstel, badolie en een foto album. Super leuk!

Toen weer naat huis gegaan, hardgelopen en oefenening gedaan! Eén van mijn goede voornemens;) Daarna gedoucht, gegeten, met Gina en Ramona geskypet en seizoen 7 van Flikken afgekeken! Nu heerlijk slapen!

zo-11-1-2015 (dag 97)

Alweer een week voorbij! Vanmorgen was ik vrij vroeg wakker. Hardloopkleren aan en een rondje gaan rennen! Ik ga nu mijn spieren wel voelen! Maar dat is een goed teken:) Daarna wat huiswerk gemaakt en naar de bios geweest. Annie. De bioscoop was echt super klein, maar 10 rijen ofzo XD. De film was wel okee, maar het orgineel is beter! Daarna nog over de high street gelopen. Nog 2 leuke baby dingetjes gekocht en terug naar huis. Ik heb nog wat huiswerk gemaakt en daarna dinner gegeten: pasta met kip. :D

Oja, de moeder zei nog eens dat de kinderen gezond moeten gaan eten. Door de weeks helemaal geen zoetigheid of snacks meer! Ik ga mijn best doen! ;)

Ik heb nog 2 brieven geschreven, straks even thuis skypen en dan begint morgen alweer week 15!

xxxxxxx

Reacties

Reacties

jolanda

Zo dat was weer een
lekker lang verhaal en weer genoeg beleefd.
Jammer dat sommige gebeurtenissen zo moeten lopen. Fijn dat de kinderen blij waren dat je er weer was.Tjonge je bent zelf ook goed sportief bezig dus super voornemend voor 2015.Een hele mooie verjaardag vrijdag en kijk uit naar je blog volgende week.

XXX Jolanda

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!