marlen.reismee.nl

Week 12

Hee Allemaal,

Weer een week voorbij! Veel lees plezier.

ma-8-12-2014 (dag 77)

Vanmorgen was het erg stil beneden. Wat bleek, de ouders hadden zich beiden verslapen. (de kinderen lagen nog heerlijk te slapen, dus geen wekker;P ) haha. Dus er was was haast vanmorgen, maar de kinderen waren super goed! Toen de kinderen op school waren, heb ik het huis weer opgeruimd en even langs de dokter gereden om een formulier op te halen. Morgen heb ik een afspraak, maar ze hebben wat informatie nodig. In de middag de kinderen weer opgehaald, met Sarah gelezen, alle kerstkaarten die ze op school gekregen had, gelezen en daarna in de playroom gaan kleuren. Ik heb het eten in de oven gedaan, de kinderen gebadderd en toen gegeten: roasted patatoes, kip, groenten. De kinderen hebben de hele dag super geluisterd! Ik hoop dat het morgen ook zo is! Ik heb vandaag nog een kaartje van Mirjam gehad! :)

di-9-12-2014 (dag 78)

Vanmorgen ging goed! Nadat ik de kinderen naar school had gebracht, ben ik naar de dokter gereden. Maar die had niet veel bijzonders te vertellen. Mijn oren zagen er goed uit en het zou vanzelf wel over gaan. Ze heeft mij wel een andere neusspray gegeven, eentje die beter moet werken om mijn oren weer open te krijgen. Dus dat hoop ik dan maar. Daarna ben ik doorgeraced naar Sarah haar school voor het kerst toneelstuk. Ik heb jammer genoeg, alleen het laatste liedje kunnen zien, maar dat zag en klonk goed! Ik hoorde Sarah gewoon boven alle andere kinderen uit! ;P

Daarna een paar boodschapjes gedaan, de was gedaan, geluncht en huiswerk gaan maken. Ik kan grammatica en rekenen afronden voor de kerstvakantie en dan hoef ik dat alleen nog maar extra te oefenen als ik in maart weer thuis ben! De postbode heeft vandaag ook mijn ticket naar huis bezorgd! :) Thanks mam! Het komt nu al aardig dicht bij!

Toe de meisjes weer opgehaald. Vandaag kwam de moeder vroeg thuis, ze had een afspraak bij de dokter en kwam daarna gelijk naar huis. Ik heb de kinderen in bad gedaan, terwijl zij ging koken, chilli! De kinderen wilden alleen de bonen niet eten, dus die had de moeder er uitgevist. Ik bedoel, chilli bestaat voornamelijk uit bruine bonen, maargoed...

De kinderen hadden vandaag weer goed geluisterd! Dus we hebben stickers uitgekozen! :) Toen mijn werkdag erop zat, heb ik mij omgekleed om naar Trampolining te gaan. We waren vandaag met 4 mensen en het was weer super leuk! Buiten is het trouwens een soort van aan het stormen. Harde wind, miezer regen, maar niet zo koud meer! Thuis gedoucht, rtlgemist gekeken en begonnen met seizoen 2 van Flikken Gent, echt verslavend!!

wo-10-12-2014 (dag 79)

Vanmorgen ontbeten met de kids. Toen omkleden en klaarmaken voor school. De ouders hebben hen naar school gebracht. Zij gingen vandaag kijken bij Sarah haar toneelstuk. Rose had ook haar toneelstukje, maar omdat het haar vrij woensdag was, was ze niet verplicht om te gaan. En omdat haar moeder thuis was, wilde ze natuurlijk thuis blijven. Maarja, de hostmum moest gewoon naar haar werk. Dus Rose heeft niet haar toneelstuk gespeeld en de ouders zijn allebei naar hun werk gegaan. Na wat tv te hebben gekeken, zijn we naar de playroom gegaan. Daar hebben we wat gespeeld en ze heeft mijn haar gedaan. Zo'n beetje alle haarklipjes die in dit huis te vinden zijn, zaten in mijn haar. Erg komisch én een goede bezigheidstherapie! We hebben Sarah weer opgehaald en daarna in de playroom gespeeld. Terwijl het eten in de oven stond, hebben ze een shower-bath gehad. Een mimi badje in de douche. Ze waren super lief voor elkaar en hebben elkaar goed geholpen! Daarna heerlijk pasta gegeten! De boel opgeruimd, stickers uitgekozen, verstoppertjes in het donker gespeeld en daarna wat tv gekeken totdat de moeder thuis kwam. Ze was iets later, omdat ze ook later begonnen was. Toen ze thuis kwam, zat mijn dag erop!

do-11-12-2014 (dag 80)

Vanmorgen hebben ze heel traag ontbeten. Warme pap, dus dat duurde allemaal heel lang! Ik heb hen naar school gebracht en toen naar Costa gereden om wat te drinken met Anna-Lena. Daar hebben we gezellig gekletst en nog wat winkels gekeken. Daarna ben ik snel naar huis gereden om mijn geld voor de cursus te ahlen en toen weer terug gereden voor het intake-gesprek voor de cursus. Ik moest een tekst lezen en vragen beantwoorden en een stukje schrijven. Ik denk dat deze cursus echt heel goed aansluit op het maken van mijn examen in mei!

Thuis heb ik het avond eten voorbereid. Een of andere tonijn ovenschotel. Ik ben benieuwd of het lekker is.

Daarna spullen gepakt en de meisjes opgehaald. Helaas geen parkeerplek, dus weer op de weg geparkeerd. Maar Sarah had goed geluisterd! Ik had er een sticker tegenover gezet! En dat werkt! Ik heb vandaag trouwens een groep herten gezien! Ik was gewoon mijn auto aan het keren en een stukje verder zag ik een stuk of 10 herten de weg oversteken! Echt super leuk om te zien!

Na school doorgereden naar het zwembad. Daar hebben de meisjes goed geluisterd en Sarah doet heel erg haar best bij zwemles! Thuis hadden ze ook super geluisterd! Sarah heeft zelfs de ovenschotel gegeten en vond het erg lekker. Rose wilde het alleen niet proberen... De ouders vonden het ook lekker. Na het eten stickers uitgekozen en toen zat mijn dag erop!

vr-12-12-2014 (dag 81)

Alweer vrijdag! De ouders waren beiden vroeg weg vanmorgen en de kinderen hebben goed geluisterd. Sarah deed even moeilijk, maar dat was vrij snel over. Het heeft trouwens heel veel geregent vannacht en het waaide mega hard! Maar dat is nu wel overgewaaid naar NL hoorde ik van mijn moeder :P

Thuis heb ik ontbeten, was gedaan, schoongemaakt en naar trampolining gegaaan. Het was weer super leuk! Dit keer ook met vier. Daarna geluncht, douchen en de meisjes weer opgehaald. Ook heb ik Anna-Lena voor het laatst gedag gezegd. Ze gaat morgen weer terug naar Duitsland!

Thuis hebben we wat gegeten, gedronken, hun kerstkaarten bekeken en ik had zelf ook een kaart ontvangen van Fam. Waterval! Dankjewel!

Daarna koekjes bakken! Het was erg plakkerigen een beetje te lang in de oven, maar wel erg lekker! Toen ik ze aan Rose wilde laten zien, raakt ze de bakplaat aan! Ik zag het gebeuren, maar ik was te laat om haar hand te pakken. Direct onder de koude kraan gedaan! Ik dacht: die blijft huilen totdat de moeder thuis is, maar he was na 5 minuten al beter! Gelukkig!

Daarna gingen we douchen. Dat ging goed. alleen had Rose nog pijn aan haar hand, dat is logisch! Maar ze is te eigenwijs om te koelen. Ik heb het gewoon gedwongen! Ookal was ze daar niet blij mee!

Toen koken: soort sausijzenbroodjes (gingen anders over de datum), kipschnitzels, wat erwten en patat uit de oven. Het duurde allemaal wat langer dan verwacht, maar uiteindelijk toch aan tafel! Toch heb ik liever patat uit de frituur! :) Toen de moeder thuis kwam, had ik haar vertelt dat Rose haar hand had gebrand. Daar was ze natuurlijk niet blij mee en zei dat ik haar ook beter in de gaten moest houden! Maar dat doe ik ook! Dit kon net zo goed bij haar gebeuren!! Na het eten, opgeruimd en mijn dag zit erop! Weekend!

za-13-12-2014 (dag 82)

Vandaag vroeg op om de toerist uit te hangen in Londen! Maar voordat ik daar over vertel, moet ik nog iets vertellen van gisteren. Er viel toen een eekhoorn uit de boom. In 1x voor mijn auto! Volgens mij een hartaanval, want het diertje was hartstikke dood. Gelukkig heb ik het niet platgereden (zag ik in mijn spiegel) Maar de auto's achter mij, hebben dat denk wel gedaan... :P Eigenlijk wel zielig...

Vandaag dus naar Londen. Dit keer zonders al dat overstappen. Gewoon met de trein en 1 overstap. Bij het station heb ik een bustourticket gekocht., zodat ik de hele dag hop-on-hop-off door Londen kon vertoeven. Super handig!

De eerste keer dat ik op de bus stapte, hadden we een live verslag van wat ze zagen. Hij vertelde het allemaal super leuk! Daarna nam iemand anders het over. Maar die vertelde het nogal saai, dus ben ik uitgestapt en een paar winkels ingegaan. Ik ben door Oxford street gelopen en natuurlijk even bij de primark naar binnen gegaan! Wat een enorm grote winkel! En helemaal vol met mensen! Echt niet normaal! Ik ben vrij snel weer weg gegaan en op de bus gestapt. Dit keer een bus waarbij je via oortjes kon luisteren wat je allemaal zag) Het was erg goed voor mijn Engels en ook best interessant! Al moet ik bekennen dat ik al veel dingen vergeten ben.. ;)

Maar ik heb wel heel veel van Londen gezien! Ook al was het ontzettend koud, de zon scheen, dus verder had ik niks te klagen! Opvallend: er waren overal ontzettend veel Nederlanders. Super grappig om te horen waar die het allemaal over hebben als ze een weekendje weg zijn :P

Na lang op de bus gezeten te hebben, ben ik bij WinterWonderLand uitgestapt. Het was daar mega druk met mensen die allemaal de kerstmarkt/kermis wilden bezoeken. Maar het was erg gezellig! Wel vielen de kraampjes een beetje tegen. Daarna ben ik weer op de bus gestapt en het laatste deel van mijn tour gemaakt. Helaas werd het al donker en was er een file. Maar ik heb wel de hele tour gezien! Bij Oxford Street weer uitgestapt en een tube gevonden. Die metro's hier zijn nog kleiner en voller dan in NL. Natuurlijk had ik net de trein gemist en moest ik een uur wachten bij een temperatuur van -4 graden.Gelukkig heb ik een warme chocomelk weten te bemachtigen en dat maakte het wachten een stuk dragelijker. Thuis heb ik een warme douche genomen en Flikken Gent gaan kijken! :) Ik vond het echt super leuk om London een keer Echt te zien! Volgende keer staat London Eye op het programma!

zo-14-12-2014 (dag 83)

Vandaag heerlijk uitgeslapen en rond 11.00 uur maar eens ontbeten. :) Verder heb ik weinig gedaan vandaag. De hele dag Flikken Gent gekeken! Seizoen 3 kan ik ook afstrepen! Ik heb wat eten gehaald voor mezelf, aangezien de familie de hele middag al weg was. Ze waren pas laat thuis. Dus ik heb hen het hele weekend nog niet gezien of gesproken. Eigenlijk best raar, als je in hetzelfde huis leeft! Maar goed... Ik heb nog even met mijn thuis geskypet. Maar de verbinding was niet echt best. Maar ik zie iedereen volgende week weer! Ook dan komt er gewoon een verslag! Alleen dan vanuit Holland! :D

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx.

Reacties

Reacties

jolanda

Hey Marlen ,wat fijn dat de kinderen zo goed luisteren.Kerstshoppen wordt veel gedaan door Nederlanders in Londen en qua reis/verblijf kosten best aantrekkelijk.
De kinderen gaan je missen als je straks voor 2 weken in Nederland zit.Een fijne week en zie je nog als ik naar opa zijn verjaardag komt.Doeiiiii

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!