marlen.reismee.nl

Week 10

Hee Allemaal,

Weer een week voorbij gevlogen! Er is heel veel gebeurd, dus genoeg te lezen voor jullie! :)

ma-24-11-2014 (dag 63)

Bijzonder genoeg, heb ik vanacht goed geslapen, maar toch ben ik erg moe! Het was echt super dat mijn ouders er waren afgelopen week en het is gewoon vreemd dat ze vandaag weer terug vliegen.:(

De kinderen waren allebei thuis vandaag (ziek). Zij hebben goed ontbeten en geluisterd in de morgen. Ze hebben wat tv gekeken, terwijl ik alle was van de hele week moest inhalen, alles is weer opgeruimt en het huis is weer aan kant. In de playroom hebben we gekleurd, een paar kaarten geschreven, alle potloden geslepen en de stiften getest. Dus dat is ook weer netjes. :)

Na de lunch moesten de kinderen gaan slapen (dat had de hostmum gezegd), maar dat lukte natuurlijk niet. Maar ze hebben een uur op bed gelegen en de laatste 30 minuten tv gekeken en daarna zijn we weer naar de playroom gegaan. Ze waren wel erg energiek hoor! Helemaal niet ziek ofzo, maargoed.

Als dinner hadden we rijst, groenten, kipnuggets. Daarna hebben de kinderen samen gebadderd en toen kwam de hostmum thuis. Ze was erg moe! Dus we hebben snel samen wat gegeten en toen beiden onze eigen weg gegaan. Ik heb mijn programma's gekeken, blog bijgeschreven, straks nog even skypen met thuis (ouders zijn veilig geland) en daarna lekker slapen!

di-25-11-2014 (dag 64)

Vandaag nog een dag thuis met 2 meisjes. Ze luisterden redelijk, maar om 10 uur waren mijn ideeën al op. Dus elke keer als Sarah vroeg: Wat kunnen we doen? Zei ik elke keer hetzelfde: Je kunt met de barbies spelen, alle andere cadeaus van je verjaardag, tv kijken, in de playroom spelen, kleuren. Maar alles was 'nee'. Dan weet ik het ook niet ;P We hebben nog even een spelletje gespeeld, dat was wel een goede bezigheidstherapie. :)

We hebben na de lunch een filmpje gekeken. Rose was in slaap gevallen en ik had ondertussen dinner klaargezet.Toen de film was afgelopen zei Sarah dat haar navel pijn deed. Dus ik dacht: ik sms de moeder ook even. Er zat namelijk opgedroogd bloed in. Dus ze was direct naar huis gekomen en met de kinderen naar de dokter gereden. Gelukkig was het niks ernstigs (dat dacht de moeder, ze had iets ergs gelezen op internet, vandaar alle haast), maar het is een infectie.

Ik had het eten klaar: purree, stokbrood (ging anders over de datum) en beef + mais+doperwten + ui uit de oven. Maar de kinderen wilde alleen purree en brood. Dus de meoder was een soort van telleurgestled dat ik niet iets 'gezonds' voor de kinderen had gemaakt. Ik begreep het wel en ze was erg moe, dus ze had liever een goed dinner gehad. Maar ik dacht: mais en doperwten eten ze wel, dus dan laten we de beef gewoon liggen. Maar dat was dus niet de jusite gedachten. Dus de hostmum had vissticks in de oven gegooid voor de kinderen (dat is natuurlijk heel erg gezond. uch uch)

Toen eerste gedoucht, daarna gegeten, gekletst en opgeruimd. Daarna heel veel was weg gestreken en mijn vertrouwde programma's gekeken. :)

wo-26-11-2014 (dag 65)

Even mezelf positieve energie geven:

- nog 24 nachtjes tot de kerstvakantie!

- we zijn op de helft van de week!

- Sarah is weer naar school!

- Niels heeft nu officieel zijn eigen bedrijfje! Super goed!!

De ochtend ging goed. Beiden ontbeten en Sarah naar school gebracht. Met Rose veel tv gekeken, bedden opgemaakt en geprobeert met de potty training te starten, maar volgens mij moet ze nog even wennen aan het idee. Dus ik zal de hostmum vanavond ook even inlichten over mijn plannen. Misschien accepteert Rose het dan eerder. Mijn ouders hadden een kapoentjes kookwekker gekocht. Het idee is om Rose zelf de wekker te laten zetten en als die afgaat, moet ze even op het potje of de wc zitten. Ookal is het eigenlijk niet nodig.De werkker viel goed in de smaak, maar de wc vond ze nog eng (of ze wilde in ieder geval niet).

In de middag heel veel puzzels met Rose gemaakt, dat vond ze erg leuk! Toen een paar kaarten op de bus gedaan en Sarah opgehaald. Ze was echt ontzettend brutaal! Echt niet normaal! Ze wilde met het buurmeisje spelen en ik zei: nee, je hebt rust nodig en ik wil niet dat zij ook ziek wordt. Toen was ze boos en vond ze mij gemeen etc.

Toen ze thuis een snack mochten kiezen, koos Rose chipjes en Sarah een paar kaakjes. Toen de kaakjes op waren, liep ze naar de kast en pakte zonder te vragen ook nog chipjes. Dus ik zie: Geen chipjes, je hebt net kaakjes op. Toen ging ze huilen en zei dat ze honger had. Dus ik zeg: als je honger hebt, kun je een appel of een boterham krijgen. Maar dat hoefde ze natuurlijk niet. Dus dan heb je naar mijn idee geen honger. Maar ze weigerde de chipjes terug te leggen en zetten het op het huilen en schreeuwde dat ik een 'mean girl' was. Kijk, de ouders hadden misschien toegezegd na haar hele act. Maar mijn standpunt blijft. Ik vond het wel heel moeilijk, maar als ik toe had gegeven, dan doet ze het de volgende keer weer.Dus ik had haar op rood gezet en op haar kamer gebracht. Daar bleef ze nog een tijdje huilen.

Na een paar minuten ben ik naar boven gegaan en heb ik haar nogmaals uitgelegd dat ik haar grote mond niet accepteer en dat ze naar mij hoort te luisteren. Toen kwam de hostmum opeens thuis. Ze was ziek naar huis gegaan. Ik heb aan haar uitgelegd wat er was gebeurd en zij vond het vooral zielig dat Sarah zo aan het huilen was en zei dat het waarschijnlijk de vermoeidheid was, natuurlijk speelt dat mee. Maar zo'n grote mond pik ik niet. ;)

Toen had Sarah haar excuus aangeboden en was alles weer goed. De kinderen hebben samen met de moeder gebadderd en ik had was gelezen en het eten gemaakt. Toen gegeten en opgeruimd. Toen zei de moeder nog dat ze niet wil dat de kinderen iedere dag sandwich eten voor lunch. Maar dat is gewoon makkelijk! In NL is het gewoon dat je in de ochtend en tussen de middag brood eet. Ook kinderen. Ik doe echt mijn best, maar als Sarah weer chago de auto in komt, omdat er weer yoghurt in haar lunchbos zat. En ik leg dan uit dat mama wil dat zij gezond eet, maar dat wordt niet gewaardeerd. Conclusie: er is altijd wel iemand niet tevreden!

Ik was vandaag wel lekker vroeg klaar. Nog een uur met Fabienne geskypet, programma's gekeken, douchen, lezen en slapen! :D

do-27-11-2014 (dag 66)

De ochtend kent een hele lange beschrijving!

De moeder bleef thuis, omdat ze nog ziek was, dus de kinderen wilden al haar aandacht. Het begon met 'ik weet niet wat ik moet eten voor ontbijt'. Rose had uiteindelijk 1 yoghurt op en Sarah na ongeveer 20 minuten twijfelen, toch maar gewoon cereals. De hostmum was al moe en werd steeds meer gefrustreerd. Ik wilde haar wel helpen, maar ik wil haar niet het gevoel geven dat ik het overneem ofzo. Dus ik deed wat ik kon.. Toen naar boven en omkleden. De moeder hielp Rose en ik hielp Sarah. Dat ging vrijwel zonder tegenstribbelen. Toen tandenpoetsen en gezicht wassen: ging ook goed. Maar toen haren doen! Drama.... De kinderen wilden dat de moeder hun haar deed. Maar het zat niet naar de zin van de kinderen en zij zetten het op het huilen! Terwijl hun haar ontzettend mooi zat! Dus de moeder had het nog eens over gedaan. Toen boekjes lezen (Rose was heel de tijd aan het huilen, aandacht te kort)Toen kwam de hostmum erachter dat het een non-uniformday was. Dus Sarahj snel kleren uit en iets gewoons aan. Maar ze wilde een jurkje, net als Rose. Maar Sarah heeft alleen zomerjurkjes, dat dat ging niet. Weer zo'n 10 minuten huilen. Toch maar een broek. Toen kreeg ze haar schoenen niet aan, gedoe gedoe! MAAR... uiteindelijk toch net op tijd op school! :D

Ik vond het wel heel vervelend voor de moeder dat de kinderen zo waren, ze is al ziek en moe! En toen we de deur uitstapte was alles gewoon en luisterde ze gewoon goed. Eigenlijk best wel zielig.

Nadat ik de kinderen op school had gebracht, heb ik fruit gekocht en na mijn ontbijt een fruitsalade gemaakt voor alle verkouden mensen hier in huis (iedereen nu XD ) Daarna wat wasjes gedraaid, opgehangen, badkamers schoongemaakt en geluncht. De moeder had Rose 's middags eerder opgehaald, omdat ze niet lekker was geworden. Dus ik moest Sarah nu op gaan halen. Eerst moest ik nog een kleurboek kopen als bedankje dat Sarah in haar normale kleding naar school mocht. Ik denk dat het een soort van goede doelen actie is. Het was trouwens heel vreemd om Sarah op te halen, zonder dat Rose erbij was! Sarah was een klein beetje telleur gesteld toen ze mij zag en niet haar moeder, zoals was gezegd. Maar toen ik zei dat Rose ziek thuis was, begreep ze het gelijk. Dus dat viel allemaal weer mee!

Toen naar huis gereden en fruitsalade gegeten! Dat viel goed in de smaakt! En het smaakte even zoals mama het thuis maakt, echt lekker! :D Daarna had ik tijd voor mezelf! EN de hostmum had gekookt! CHILL! Aardappels + kip + citroen uit de oven. Citroen schijnt goed te zijn voor de vitamine, maar het smaakte wel vreemd. En nog rijst en doperwten erbij! En mijn moeder heeft zeker gelijk: Het eten smaakt lekkerder als iemand anders voor je kookt! :D

Toen opgeruimd en Sarah gebadderd. Met heel veel schuim! hahah. Daarna zat mijn dagje erop. Heel chill dus eigenlijk, alleen een huilerige start van de kinderen.

Morgen is de hostmum trouwens vrij (was al eerder gepland) en Rose blijft ook thuis. De moeder zei dat zij Sarah naar school zou brengen en op zou halen. Dus dat is weer een taak minder! Ik hoop dat Rose zich morgen ook iets beter voelt en de hostmum natuurlijk ook!

Sarah was met het dinner trouwens super behulpzaam! Netjes de tafel gedekt, afgeruimd, iedereen voorzien van drinken. Echt super! Een verschil van dag en nacht met vanmorgen! Morgen trouwens weer trampoline springen en dan is het al bijna weekend! :D

vr-28-11-2014 (dag 67)

De ochtend ging goed. De moder had het meeste gedaan, Sarah had goed geluisterd en Rose was nog steeds ziek. 42 graden koorts en niet eten! Echt heftig! De hostmum had Sarah naar school gebracht en ik had wat in huis gerommeld.

Ik heb de moeder geholpen met alle baby kleren uit de garage uit te zoeken. Echt ongelooflijk veel! Super schattig al die kleine kleertjes! Ook nog veel dat we kunnen gebruiken voor de babyboy :)

Toen had de hostmum mij afgezet bij het trampoline springen. Nu vraag je je af, waarom ging je zelf niet met je auto: die heeft de hostdad dus mee naar zijn werk. Hij blijft ook een nachtje weg en dan gaat die morgen gelijk langs de garage voor een check. Maar ik was dus alleen met trampoline springen, dus het was nog een beetje zwaarder. Toen ben ik met de bus terug naar huis gegaan, geluncht, gedouchtm, geskypet met thuis :) sheldie vindt haar nieuwe knuffel helemaal leuk! Echt leuk om te zien dat ze er weer zo actief van wordt. :) Gisteren had ik al een filmpje van Jorn gehad, echt leuk! :D

Na lang wikken en wegen ging kim toch zelf Sarah van school halen. Toen ben ik met Sarah even naar het park geweest en daarna hebben we gekleurd. Ze is zo anders als ze alleen de aandacht heeft. Echt veel relaxter! In de avond ben ik met Sarah naar de Christmas fair op school geweest. We mochten mee rijden met de buurvrouw. De hostmum vond het erg jammer dat ze zelf niet mee kon, maar Rose is nog steeds erg ziek!

Het was erg druk, allerlei kraampjes met spelletjes, eten, drinken, schmicken en natuurlijk Santa Claus. Haha. Sarah wist dat het een hulp Santa was, maat dat gezichtje toen ze hem zag, echt geweldig!!!

Ik vond het erg gezellig en Sarah had geod geluisterd! Thuis aangekomen: was de hostmum erg bezorgd om Rose. Ze had nog steeds/al weer 42 graden koorts. Ze gaat misschien naar het ziekenhuis, dus ik heb gezegd dat ik er ben als zij mij nodig heeft, aangezien de vader weg is, staat ze er alleen voor. Maar ik hoop natuurlijk dat ze opknapt vanacht. Nu programma's terug kijken en hopen dat iedereen lekker slaapt en zich morgen wat beter voelen!

za-29-11-2014 (dag 68)

Vanmorgen had Rose nog steeds hoge koorts, maar de vader zou snel thuis komen, dus ik kon lekker naar Brighton met Anna-Lena. :) Ze was bij de verkeerde bushalte afgezet door haar hostdad, beetje knullig, maar uiteindelijk had ze gelukkig de goede bushalte gevonden! Eenmaal in Brighton aangekomen, heb ik ongeveer hetzelfde rondje met haar gemaakt als dat ik vorige week met mijn ouders had gemaakt. We hebben over de pier gelopen, want het was heerlijk weer! Het was ook super druk. Maar erg gezellig! Mooie foto's gemaakt, nog een paar kussenslopen voor mijn moeder gekocht;;) en nog een paar leuke kaarten gevonden.

Als ik trouwens al die verhalen van Anna hoor, ben ik zo blij met dit gezin! Die kinderen van haar zijn echt onhandelbaar, onbeleefdm respectloos etc.. zij gaat helaas, maar heel begrijpelijk, over 2 weken weer terug naar Duitsland. Dan komt er na de kerst een nieuwe Italiaanse au pair. Ik ben benieuwd hoe lang zij het vol gaat houden! Want Anna had even met haar gesproken, maar de hostdad zat naast haar, dus ze kon zeg maar niet echt de waarheid vertellen. Dus dat wordt een grote shock als ze komt!

We hebben in Lewes ons avond eten gegeten. Een mega pittige curry! Ik begon gelijk te zweten, tranen in mijn ogen en mijn mond stond in de fik! Gelukkig kwam er iemand water en creme fresh brengen. Dus dat maakte het wat dragelijker. En daarna zijn we met de dus naar huis gegaan.

Toen ik thuis kwam, was de hostdad met Sarah naar de bios. De moeder was thuis met Rose. Gelukkig gaat het nu beter! Ze heeft eindelijke antibiotica gekregen! Dat geven ze hier dus nooit, want het is slecht voor je maag. Maar je ziet nu al dat ze opknapt!

Toen heb ik een tijdje met de moeder gesproken over van alles en nog wat. Dat was gewoon even gezellig! Toen douchen en heerlijk slapen!

zo-30-11-2014 (dag 69)

Vandaag een soort van uitgeslapen, 8.30AM :) Ik hoorde wel al dat Rose weer helemaal de oude is, Want ze waren weer lekker duk heen en weer aan het rennen en gillen. Dus dat zit wel weer goed. Ik heb nu wel erg last van mijn keel en ik kan bijna niet ademen, zo verkouden dat ik ben. Maar daar kom ik wel overheen!

Vanmorgen eenn rondje hardgelopen. De eerste helft ging goed, maar toen moest ik weer omhoog -_- en dat viel een beetje tegen. Maar het was lekker weer, dus dan maar een stukje wandelen. :) Thuis rustig douchen, eten, een paar boodschapjes doen voor mezelf, kerstkaarten geschreven (jaja, ik weet het Sinterklaas is nog niet weg, maar dat maakt hier allemaal niet uit) ;P

De familie was een middagje weg, naar Santa. Dus ik had het rijk voor mij alleen! Met Ramona geskypet, met thuis en opa&oma geskypet. Erg leuk!! :) Toen heb ik huiswerk gemaakt. Dat rekenen is nog wel een aandachtspuntje, maar dat komt ook wel goed!:)

Er is trouwens wel een voordeel aan zo verkouden zijn. Ik ben nu ook een soort van half doof, en dus hoor ik niemand praten beneden. :D Een nadeel --> slapen als je zo verkouden ben, is echt a relaxt.

Morgen is de moeder nog een dag vrij, dus ik heb echt een mega lang weekend eigenlijk! ik ga er wel gewoon op tijd uit, en ik help waar ik helpen kan. Ik krijg er tenslotte voor betaald. Ik hoop dat de jongste misschien toch naar school kan morgen. Dan kan ik de hostmum helpen met de garage uitzoeken. Ik vind het trouwens super leuk dat er nog steeds mensen reageren op mijn blog en dat ik zie dat het zo vaak gelezen wordt is echt super! Nog 20 nachtjes slapen en dan ben ik lekker 2 weken thuis!

Ojaaaa, voordat ik het vergeet! Voor de mensen die wel eens een kaartje van mij ontvangen, kunnen jullie kijken of de postzegels worden afgestempeld? Zo niet, kunnen jullie ze dan bewaren en in de kerstvakantie aan mij geven of via de post opsturen? haha. Die postzegels zijn mega duur, en ik heb al een paar keer gehoord, dat ze niet worden afgestempeld. Dan kan ik ze nog eens gebruiken! :D THANKS!!

xxxxxxx.

Reacties

Reacties

Jolanda

Inderdaad een lekker lang verhaal.
Het is een aardig ziekenboegje geweest en nou zelf verkouden.Hoop voor je dat het er bij blijft.Thanks voor je kerstkaart ,je bent de eerste van dit jaar.
Je postzegel is inderdaad niet afgestempelt dus zal hem meenemen naar je va en moe vanmiddag. Ik ga er heen met Lia en de rest van de familie(warme kant) komen er ook naar toe want opa en oma zijn morgen ....jaar getrouwd. Eten we gezellig samen en is een verrassing voor opa en oma.Horen we ook gelijk het Niels nieuws want is bij mij niet bekend.Dan wens ik je een voorspoedige week met een goede gezondheid!!!

Dikke kus Jolanda

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!