marlen.reismee.nl

Week 9

Hee Allemaal,

Een beetje verlaat, maar beter laat dan nooit! Hier is mijn verhaal van week 9!

ma-17-11-2014 (dag 56)

De dag begon moeizaam. Sarah wilde alleen maar met haar robot hond spelen. Maar natuurlijk was het gelukt hen beiden aangekleed en wel op school af te zetten. (al ging dit allemaal niet vanzelf) Ik heb veel wasjes gedraaid, alles opgeruimd en schoongemaakt wat nodig was. Want mijn ouders komen deze week, dus dan heb ik daar natuurlijk geen tijd voor. ;) Ik heb een kaart gekregen van Kyra (met foto's, super leuk), een kaart van Fam. vd Houwen (dankjulliewel!) en van mama (met een chocolade letter

Laughing
) Erg lekker! Ik heb in de middag nog wat huiswerk gemaakt en daarna de meisjes opgehaald, omgekleed, een stukje taart gegeten en toen kwam het buurmeisje even spelen. Daarna douchen en eten (roasted patatoes, groenten, kipschnitzel) Rose was erg moe, ze viel zelfs bijna in slaap aan tafel XD.

Sarah heeft trouwens een barbie kamper, een robothond, skeelers en nog meer gehad. Allemaal van haar ouders voor haar verjaardag! Ik vind dat wel een beetje overdreven hoor! Wat zullen ze dan wel niet met de kerst krijgen....

Er is vandaag trouwens een nieuwe au pair (duits) in de buurt. Ze brengt haar kinderen naar dezelfde school dat waar Sarah zit. Dus volgende week gaan we een keertje afspreken!

di-18-11-2014 (dag 57)

De ochtend ging goed. Thuis een beetje gerommeld en huiswerk gemaakt en daarna geluncht met Gianna. We hebben nog in Uckfield rond gelopen. Het was erg gezellig! Daarna heb ik Rose weer opgehaald, daar vertelde ze dat ze last had van diarree. Dus dat ik haar in de gaten moest houden. Op Sarah haar school een tijdje gesproken met die nieuwe Duitse au pair. Haar naam is Anna-Lena. Ze is 19 jaar en heeft heel erg veel last van heimwee. Dus dat klinkt allemaal heel erg bekend! Daarna naar dansles gereden, met Rose naar huis, eten voorbereid. Rose was nogal huilerig en moe. Maar natuurlijk Sarah weer opgehaald. Het gaat nu trouwens een stuk sneller, omdat de andere weg weer open is! Dus geen files meer!!!

Maar toen begon het drama: Rose had overgegeven toen we weer thuis waren. We stonden nog op de deurdrempel, dus ik had haar gelijk weer buiten gezet! Sarah was super! Ze hielp mij erg goed en deed alles wat ik vroeg! Ik heb Rose in bad gezet en gewassen. Daarna de boel schoongemaakt en Sarah hielp om Rose gerust te stellen, want ze bleef huilen! Toen kwam gelukkig de hostmum thuis en heeft zich over Rose ontvermd en ze was erg bezorgd. Ik heb met Sarah gegeten, scrumbled eggs. En voor de hostmum ook een bordje gemaakt. Ze had later de dokter nog gebeld, maar niks ernstigs. Ik hoop dat de nacht goed verloopt.

Ik ben nog wezen trampoline springen! Het was nog zwaarder dan de vorige keer! Het was nu een man die de les gaf en die zocht echt je grenzen op! Hij zei zelfs dat ik goede buikspieren had en maakte het nog een beetje zwaarder ;) Nu lekker slapen en morgen zie ik eindelijk mijn ouders weer!!!!

wo-19-11-2014 (dag 58)

De ochtend ging goed. Rose voelde zich beter en was vrij want het is woensdag. Dus ze kon goed uitrusten. Vandaag tv gekeken, uitgerust, in de playroom gespeeld, gelezen en mijn ouders zijn gearriveerd! Helaas kon ik ze pas in de avond naar hen toe. Maar ik hoop dat de hostmum eerder thuis is, dan kan ik weg. Het eten heb ik al gemaakt: spaghetti. Dus dat hoefde ze alleen nog op te warmen. We hebben Sarah weer opgehaald, ik had een tijdje met Anna-Lena gesproken, thuis een snack genomen, omgekleed en de hostmum nam hen mee naar de dokter voor Rose. Dus ik kon al naar mijn ouders!!! Eindelijk weer echte knuffels! Ik was zo blij! Heerlijk bijgepraat! Het was gewoon echt vreemd om de hele tijd in het Nederlands te praten. Maar echt zo ontzettend fijn hen weer te zien! Ze hadden 2 koffertjes meegenomen. Eentje met verkleedspullen voor de kids en eentje met spullen voor mij :) Kruidnootjes, turnschoentjes, hagelslag, stroopwafels, dingetjes voor de kinderen, kruidenmixen voor het koken etc. Echt super chill!

Toen ik thuis kwam zei de hostmum dat Rose misschien thuis blijft morgen en dat ik mijn ouders dan pas in de avond kon zien. Ze wil mijn ouders eerst zelf ontmoeten, voordat de kinderen hen zien. Dus beter gaat ze naar school, anders is het een verspilde dag voor mijn ouders. :( Gelukkig heb ik de vader mee, die zei dat de moeder overbezorgd is en dat Rose gewoon kan proberen naar school te gaan. Go hostdad!

Vandaag heb ik nog kaartjes gehad van Marta, Fam Overgaauw en Lisa (in de koffer meegelift:P ) Super leuk!!!

do-20-11-2014 (dag 59)

De ochtend ging goed. Gelukkig gaat Rose proberen naar school te gaan. De hostmum heeft het liever niet, omdat ze een lichte verhoging had. Maar na het ontbijt, voelde ze zich al veel beter:springen, dansen, klappen etc. Dus ik heb hen beiden weggebracht en mijn ouders opgehaald! :) We zijn naar Uckfield gereden, alle 2e hands/goede doelen winkeltjes afgegaan, koffie gedronken, nog verder gelopen en gelucht bij Pizza Express. Heerlijk lasagne gegeten! Toen even laten zien waar de scholen waren en het huis bij daglicht laten zien. (alleen de buitenkant).

Toen heb ik hen weer afgezet bij het hotel, toen dinner voorbereid en spullen voor zwemles gepakt. De kindern opgehaald en naar het zwembad gereden, omgekleed, met Rose gewacht, weer omgekleed, eten in de oven, meisjes gebadderd en haren gewassen, aangekleed en haren gedroogd. Toen de hostmum thuis kwam was ze helemaal blij om Rose weer zo vrolijk te zien. Alles was goed gegaan vandaag, dus zij was helemaal blij. Toen ben ik naar het hotel gereden en heb ik met mijn ouders bij The White Hart gegeten: echt super lekker! :) Papa en mama waren erg moet. Ze hadden nog 2 uur gelopen vanmiddag. Dus zij liepen heel langzaam bergopwaards naar het hotel, hahaha. Nu heerlijk slapen en morgen weer een nieuwe dag met mijn ouders!!!! En daarna weekend! :D

vr-21-11-2014 (dag 60)

De ochtend ging goed, Sarah had haar bed heel mooi opgemaakt en ook Rose ging gewoon weer naar school! Ik heb mijn ouders opgehaald en we zijn naar Tunbridge Wells gereden. We hebben de High street afgelopen, winkeltjes gekeken (het viel hen tegen dat er niet zo veel antiek winkeltjes waren als dat ze dachten) Maar het was super gezellig! Bij een soort kerk een tosti en soep gegeten. Daarna zijn we terug gereden naar Buxted, mijn ouders weer afgezet en toen heb ik het eten voorbereid!

Rijst, roasted patatoes, groenten en oma's kip. Natuurlijk gelijk in mijn vinger gesneden, bloeden als een gek. Heel erg onhandig en vooral als je haast hebt -_- dus alles ging erg langzaam, maar het stond klaar!

Toen heb ik de kinderen opgehaaldm, wat gegeten en gedronken. Ze hadden goed in de playroom gespeeld, zodat ik alles klaar kon maken voor het etentje vanavond. Ik had hen gedoucht, het eten gemaakt, tafel gedekt en toen beiden ouders thuis waren, heb ik mijn ouders gehaald! Het was super gezellig! Ze hadden nog Bloemen, wijn en bier meegenomen en stickerboekjes voor de kinderen. Ook nog sokjes voor de baby. Erg schattig!

We hebben heerlijk gegeten. De hostmum vond het ook erg lekker! We hebben wat gekletst, de kinderen hebben een filmpje gekeken, ik heb mijn ouders het huis laten zien. Ik heb zo waar mijn eerste rode wijntje gedronken. Die was nog best lekker! De hostmum vond mijn ouders erg aardig en ze vond het best erg dat ze eerder vandaag zo bezorgd was. Mijn ouders vonden de hostouders aardiger dan verwacht (van al mijn verhalen;P) Ze vonden het een erg mooi huis, tot in de puntjes afgewerkt! En dat is ook echt zo;P Ik heb mijn ouders weer naar het hotel gebracht en thuis heerlijk gaan slapen! Nu weekend!!:D

za-22-11-2014 (dag 61)

Vanmorgen ontbeten in het hotel bij papa en mama. Dat was erg lekker! Toen met de trein van Buxted naar Uckfield (ik wist niet eens dat Uckfield een station had, haha) En daar zijn we op de bus gestapt naar Brighton. Het was een echte Engelse, regenachtige dag!

In Brighton aangekomen zijn we de winkeltjes afgegaan, door verschillende oude straatjes gelopen met leuke, kleine winkeltjes, we hebben even de pier gezien, langs de boulevard gelopen, lekker geluncht, nog meer straatjes doorgelopen en bij de Dome (een soort tempel) een kijkje genomen en door de tuin gelopen die daarbij hoort. De terugweg met de bus was niet zo boeiend als de heenweg. Het was nu al donker. Toen we weer in Buxted waren, hebben we bij The White Hart gegeten. Weer ontzettend lekker. Ook hebben we daar een nieuw Amstel glas voor de verzameling thuis meegekregen! Nog wat gekletst en gedronken en toen ben ik terug naar huis gereden. Daar hadden de host ouders visite, die ook bleven slapen, maar ik ben gelijk naar boven gegaan en mijn bed ingedoken! Oja, ik heb een kaartje van Jolanda gekregen! Met leuke plaatjes voor de kinderen :)

zo-23-11-2014 (dag 62)

Echt voor geen meter geslapen! Rose was ongeveer de hele nacht aan het huilen en ik hoorde de ouders heel de tijd heen en weer lopen, dus ik werd ontzettend moe wakker... Ik ben even gaan tanken en toen naar het hotel gereden. Daar heb ik voor de laatste keer samen met mijn ouders ontbeten. Een echt Engels ontbijtje: spek, eieren, witte bonen in tomatensause, worstjes en toast. Erg lekker!

Toen heb ik even geslapen op hun kamer en het bleef de hele dag regenen. Dus dat was wel erg jammer! We zijn naar een tuincentrum gereden, maar met al die regen was daar niet zo veel aan. Toen in Lewes een bakkie gedaan en een paar winkeltjes gekeken. Daarna naar de pub bij mij in het dorpje gegaan. De binnenkant was nog al oubollig. Met een bloemmige vloerbedekking, wie legt er nou vloerbedekking in een pub...... We hebben daar wat gedronken: thee met melk, echt ontzettend smerig!

Daarna zijn we naar een gezellig restaurant gereden, maar daar kon je op zondag dus niet eten, vreemd.. Dus toen zijn we naar een ander restaurant gereen in Uckfield. The Station. Echt ontzettend lekkere fish and Chips gegeten! We hebben een hele tijd gesproken over dat ongelukkige gevoel dat ik nog steeds heb. Dus de tranen vloeide rijkelijk. (eigenlijk de hele dag al) maar ik kon het gewoon niet tegen houden. Aan de ene kant denk ik nog steeds, ik maak dit gewoon af. Maar ik voel mezelf nog steeds niet op mijn plaats en echt gelukkig ben ik ook niet. Dus het is gewoon lastig. Maar gelukkig ben ik over 4 weken lekker thuis. Toen hebben we afscheid genomen, dat was ook erg moeilijk! Ik zou erg graag mee willen naar huis. maar ik moet nog even geduld hebben!

Toen ik terug kwam, reageerde de hostmum gelukkig erg begripvol. En waarschijnlijk blijven beiden kinderen morgen thuis, omdat ze zich niet goed voelen.

Sarah; verkouden, moe en aandacht te kort.

Rose: verkouden, niks gegeten, heel veel overgegeven, niks blijft binnen, dus zij is wel echt ziek.

Ik hoop dat alles goed gaat vannacht en morgen!

Als laatste wil ik nog even zeggen dat ik het super, ontzettend, mega leuk vond dat mijn ouders er waren, THANKS!!! Het afscheid nemen doet wel weer pijn, maar ik was super blij dat jullie er waren!!! Love you!

xxxxxxxxx.

Reacties

Reacties

Jolanda

Hey marlen fijn dat het zo gezellig was met je ouders,natuurlijk, dat kan ook niet anders toch!
Lekker eten,wijntje erbij jaja heel herkenbaar(haha
Hoop niet voor je dat je de hele week met 2 zieke kids zit.
Sterkte ermee en toytoy

kees en yolanda

haai Marlen , nog even vol houden hoor.
Straks gaat het weer veel beter, de kerst in het vooruitzicht en dan gaat de rest ook veel makkelijker met al de routine die jij nu heb is deze uitdagende stage plek straks een levenservaring die nooit meer vergeet en waar je , je verdere leven , met plezier op terug zal kijken.
Maar de tijd dat je ouders er waren , heeft je ongetwijfeld weer energie opgeleverd om het restje ook af te maken.
De kinderen worden wel weer gezond en jij word alleen maar beter , marlen.
Super meid.

liefs kees en yolanda.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!