marlen.reismee.nl

Week 8

Hee allemaal,

Alweer een week voorbij, gelukkig! Het is natuurlijk een goed teken dat de tijd snel gaat (time flies when your having fun), maar heimwee is nog steeds een dingetje. ;)

ma-10-11-2014 (dag 49)

De ochtend ging echt super, super goed! Sarah had haar eigen bed opgemaakt en ik had ondertussen Rose aangekleed, tandegepoetst en haren gedaan. Dus toen Sarah klaar was, kon ik haar helpen. Dat was echt super chill. De hostdad was nog thuis om te wachten op de mannen die het huis gaan fixen deze week. Toen ik weer thuis kwam van het wegbrengen was er een heel team aan het werk. Alle meubels uit de kamers, vloerbedekking omhoog, heel veel herrie en stof en rommel overal! Alleen de keuken was nog veilig terrein:) Daar heb ik dan ook mijn achterstallig huiswerk (rekenen, grammatica en spelling) gemaakt. De toelatings eisen voor de pabo zijn trouwens strenger geworden. Ik moet ook een geschiedenis, aardrijkskunde en natuurkunde toets gaan maken.. Maar dat ga ik wel oefenen tegen de tijd dat ik weer in NL ben.;) Ook heb ik de formulieren voor de Engelse cursus weggebracht. Wat een gedoe! De tomtom herkende de weg niet, dus ik had aan verschillende mensen gevraagd of zij wisten waar dat adres was. Niemand die het wist.... uiteindelijk was er 1 man die het wel wist! Het was naast de sportschool! En het was ook gewoon aangegeven met borden langs de weg. Echt dom dat ik dat niet gezien had, hahaha. Samen met een vrouw hebben we alle formulieren nagelopen en op 11 december heb ik een intake gesprek om mijn niveau te bepalen. :)

Ik heb de meisjes weer opgehaald en toen we thuis kwamen waren alle mannen weg. We hebben wat gegeten, gedronken en omgekleed. Met lego gespeeld, gedoucht, stickers uitgekozen en gegeten (roasted patatoes, groenten, kipschnitzel en gravy, Lekker) Na het eten opgeruimd en gedoucht. Ik heb vandaag nog een kaart van Mirjam gehad, leuk!:) Morgen komen de mannen weer verder klussen, dus ga ik met Gianna ergens wat drinken. Ik hoop dat het morgen net zo gaat als vandaag!

di-11-11-2014 (dag 50)

De meisjes deden vanmorgen heel erg lang over hun ontbijt -_- Het aankleden, bedden opmaken ging goed! Toen waren we 1 of ander papiertje van Sarah kwijt. Nergens te vinden, dus huilen. Gelukkig had ik haar ervan overtuigd, dat we het wel gingen vinden en we waren nog maar net op tijd voor school! Toen ik weer thuis kwam, waren de mannen echt overal bezig! Overal een paar kleine dingetjes aan het doen i.p.v. dat je 1 kamer in 1x afmaakt of per verdieping. Lekker alles door elkaar, dat is handig :P

Ik heb ontbeten met Gianna in Haywards Heath. Ze vertelde dat ze eind januari al weg ggaat. Ze vindt het ook niet leuk en is erg blij dat ze dan weg kan. (ze zou eigenlijk tot juli blijven) We hebben nog wat winkeltjes gekeken en toen heb ik haar thuis afgezet en ben ik naar huis gereden. Thuis heb ik dinner klaargezet en heb ik nog wat gelezen. Ik heb de meisjes opgehaald en naar dansles gebracht. Ik ben met Rose naar huis gegaan, een wasje gedraaid (morgen komen de mannen niet, dus dan heb ik ruimte om het te drogen) Sarah weer opgehaald, gegeten (de kinderen hebben toast op), ik had hutspot gemaakt, erg lekker! De hostmum had alleen gegeten, terwijl ik de kinderen ging douchen. We hebben vanavond niet gewandeld. De hostdad was pas laat thuis, omdat hij ook later begonnen was vanmorgen. De hostmum maakte trouwens de opmerking dat de kinderen gezonder moeten gaan eten. Ze vindt dat ze te dik worden (naar mijn idee waren ze dat al, maar ik ga ze meer fruit geven, prima) Ze eten ook nooit groenten en in het weekend eten ze ook geen fruit. Dus ik vind het vreemd dat ze daar naar mij een opmerking over maakt. Maar ik ga mijn best doen! Ik heb vanavond nog met Ramona en Gina geskypet. Echt leuk!

wo-12-11-2014 (dag 51)

Ik mis thuis soms echt heel erg! Dan ga ik op de 1 of andere manier schrijven, of het nu mijn dagboek is of kaarten zijn, het lucht gewoon op! Dus vandaag weer 13 kaarten op de bus gedaan! :)

Gelukkig komen mijn ouders over een week!

En het is al dag 51!

We zitten al op de helft van de week!

over 37 nachtjes ben ik lekker thuis!

Vanmorgen ging redelijk goed. We waren op tijd op school. Rose was thuis en we hebben tv gekeken, in de playroom gespeeld en buiten gewandeld. IUk had mijn kaarten geschreven en we hadden postzegels gehaald en op kaarten op de bus gedaan. We hadden Sarah opgehaald. Zij had bedacht dat we de kinnenkant van de auto wel schoon konden maken, TOP! dus na dat we de gezonde snack (druiven) op hadden en Sarah was omgekleed, hebben we de auto schoongemaakt. Toen heeft Sarah even bij het buurmeisje gepseeld en had ik dinner gemaakt: pasta!

Toen met eten begonnen ze allebei te huilen: Sarah omdat haar 'haar' pijn deed en Rose omdat ze geen tomaat in haar pasta wilde (maar die horen bij de saus) Maar ze hadden allbei hun bord leeg en toen wilde zij een appel. Dus ik een appel snijden, zegt Sarah
:'Nu zitten jouw germs (bacteriën) op mijn appel!' Dus ze hoefde hem niet meer en mama moest een andere appel snijden als ze thuis was. Zo gezegd, zo gedaan. Mama had de appels gesneden. Wat kunnen kinderen moeilijk doen zeg! Nu doet de hostmum ze in badm dus kan ik weer even schrijven. :) Ik had vannacht ook heel fijn gedroomd! Over mijn broers en ouders. Dat ik thuis was met Sheldie. Het kon niet lang genoeg duren, helaas ging mijn wekker toen :(

Ik heb trouwens 3 kaarten gekregen: van Gina & Ramona, Marloes en Melanie! Dankjulliewel!

Net nog 20 minuten met de hostmum gewandeld. Dat was wel relaxt. Ook nog met thuis geskypet, dat was nog veel leuker! Gtst en RTL boulevard gekeken en nu lekker slapen!

do-13-11-2014 (dag 52)

De ochtend ging goed. Alleen een ontbijt probleempje: melk was over de datum --> brood was op --> dus fruit, maar dat was te weinig --> toch maar de melk met cereals. Toen ik weer thuis kwam, waren de mannen druk bezig. Ik heb snel ontbeten en ben naar Gianna gegaan. Samen hebben we cupcake mix gekocht, gebakken en opgegeten! Het was super makkelijk om te maken en erg lekker! Gianna woont trouwens in een mega groot huis! Haar badkamer is nog groter dan mijn slaapkamer! Ze hebben ook een schoonmaakster en een dogwalker, echt luxe dus! We hebben heerlijk op de bank gechild en tv gekeken en gekletst.

Toen had ik de meisjes weer opgehaald en naar het zwembad gereden voor Sarah haar eerste zwemles! Eerst zat ze in het verkeerde groepje, het was allemaal nogal onduidelijk. Maar uiteindelijk is het goed gekomen en heeft ze heel erg goed haar best gedaan! Thuis heb ik ze beiden in bad gedaan en haren gewassen. Wat een gedoen is dat zeg! Daarna kon ik eindelijk het eten maken! en heerlijk gegeten!

vr-14-11-2014 (dag 53)

De ochtend ging goed. De mannen waren weer aan het werk en had wat huiswerk gemaakt. Toen om 12.00 uur mijn eerste trampoline les. Het was echt super leuk! Het is een vereniging met een grote hal, met allemaal trampolines. Dus je heb een eigen trampoline en je bent de hele tijd aan het springen en de instructies aan het volgen! Super leuk! en heel erg vermoeiend! Het was zo'n 30 minuten springen en aan het einde nog push-ups, buikspieren etc. erg leuk!

Toen ik thuis kwam, waren de mannen klaar EN het mooiste van alles..... er waren 2 schoonmakers! Ik zag er al tegen op om alles te stoffen en te stofzuigen en toen werd het gewoon gedaan! Echt alles: badkamers, slaapkamers, woonkamer, keuken, ramen! alles! Super relaxt!! :D Toen heb ik de kinderen opgehaald, een gezonde appel gegeten en rond half 5 kwam Kelly voor de sleep over. Ik heb hen om de beurt gedoucht en daarna hebben ze gegeten (pasta uit de oven) en toen een fimpje gekeken. Toen de hostmum en haar collega kwarmen met alle bakspullen voor the princess castle cake, hebben we eerst snel gegeten en toen zijn ze gaan bakken! Ik ben toen naar boven gegaan en heb gtst, rtl boulevard en flikken gekeken. Het was de laatste aflevering! Erg spannend, maar een goede afloop! :) Nu even lezen en dan slapen! Oja, ik heb nog met Myrte geskypet en ik heb een kaart van Marije gehad! :D

za-15-11-2014 (dag 54)

De dag van Sarah haar kinderfeestje, dus uitslapen zat er niet in! Om 6 uur renden de kinderen al druk heen en weer door het huis! en om even voor 8 uur stonden ze bij mijn deur: of ik hun haar wilde doen -_- En aangezien ik toch al wakker was, heb ik dat maar gedaan... Toen zelf omgekleed etc. even met de kinderen gekleurd en toen vertrokken naar Pizza Express. ik met die taart op schoot (ik voelde mij noal verantwoordelijk & gespannen) ze waren er gisteren tot 12.00 in de avond mee bezig geweest en het was prachtig geworden (foto's volgen op facebook)

Gelukkig waren we veilig aangekomenb en hadden we de tafel versierd en de ballonnen opgeblazen. Toen alle kinderen er waren, hebben zij hun eigen pizza gemaakt, er g leuk en lekker! Ook opgegeten en wat over was, mochten ze mee naar huis nemen. Ook kregen ze nog een ijsje en dan hadden we nog die hele taart! Toen hebben ze stukjes taart in bakjes gedaan zodat ze die mee naar huis konden nemen. Dus de kinderen gingen zwaarbeladen naar huis: pizza, taart, goodybag en een ballon ;P

Thuis hadden 2 moeders + kinderen nog thee gedronken en taart gegeten. Ver der was het een rustig middagje, met veel cadeau's uitpakken en gelijk uitproberen. Sarah is erg verwend hoor!

In de avond nog wat gelezen en uitgerust en toen naar een pub geweest. In mijn eentje... hahaha. The White Hart. De pub bestond 1 jaar en gaf een feestje met live muziek en fireworks. Dat had ik op een bord langs de weg zien staan, dus ik dacht: ik ga even kijken! :) Het was een knusse en gezellig bar. Eerst het vuurwerk. Dat was erg mooi! De ouders van Kelly waren er ook. Dus ik heb even met de moeer gesproken en die vertelde dat Kelly zo blij was met haar haar. Dat is erg leuk om te horen.:) Na het vuurwerk begon de live muziek. een band die bestond uit 2 mannen 40+ en 2 jongens van ongeveer mijn leeftijd.

1 man speelde electrische gitaar, 1 man speelde drum, 1 jongen speelde basgitaar en de andere jongen zong EN speelde viool, ukelele, gitaar en mondharmonica. Echt bizar knap!!! Het was een soort country achtig, met allemaal Engelse liedjes die ik niet kende (en de rest van de pub wel, want iedereen zong mee:P ) En volgens mij stond één van de moeders naast mij, want die ging helemaal los! ;) hahahaha

Verder heb ik ervan genoten, maar niet echt met iemand gesproken. Misschien de volgende keer. Ik vond het al een hele stap op zich om daar alleen heen te gaan.:P Daarna ben ik naar huis gereden en zo stil mogelijk gedaan. Ik durfde niet te douchen, want ik was bang dat ze wakker zouden worden, dan maar morgen ochtend douchen. Ik had nog een kaart met 2 busjes confetti in de keuken klaargezet voor Sarah haar echte verjaardag morgen! Nu heerlijk slapen! Oja, ik heb nog een kaart van Miranda gehad! :D

zo-16-11-2014 (dag 55)

Ik heb heerlijk tot 9.30 in bed gelegen en zowaar goed geslapen! Vandaag is Sarah echt jarig, 6 jaar! en ze gingen een stoomtreinrisje maken (gewoon op de weg) Ik ging niet meer, want ik wilde graag slapen en daarna naar Brighton. Terwijl ik in bed lag, hoorde ik dat niet alles even vlekkeloos ging beneden. Veel herrie en de hostmum was zelfs in staat om thuis te blijven (ik denk dat ze veel te weinig slaap heeft gehad dit weekend) Ook hoorde ik dat de confetti was gevonden, hahaha. Toen ze weg waren, ben ik gaan doucehn, keuken opgeruimd (vol confetti), vaatwasser uitgeruimd, ontbeten, strijken en toen vertrokken naar Brighton. Als het goed is komen Gianna en een aantal andere Duitse au pairs ook. Alleen kreeg ik geen reactie van Gianna. Dus even afwachten. En anders alleen shoppen!:)

De bus zat trouwens overvol! Echt niet normaal! Ik kreeg om half 4 een berichtje van Gianna dat ze mijn smsje niet had gezien. Het was helaas niet meer de moeite om hen op te zoeken, want ik had de bus van 4 uur.

Ik heb nog wel een paar leuke dingen gekocht: een zwart vestje en een weekendtas emt wieltjes ;) Ik zag die tas al toen ik voor het eerst in Brighton was, echt super leuk! En de winkel gaat weg, dus iedere week wer die goedkoper. Er was er vandaag nog maar 1 dus die heb ik gekocht:) van 35 naar 15 pond. Dat heb ik toch goed gedaan! :)

In de bus terug heb ik gelezen en toen ik thuis was, was de neef van de hostdad er met zijn gezin. Ik heb toast als dinner op en we hebben nog even twister gespeeld. (een cadeau dat Sarah had gekregen) het heeft extra vakjes. 1 met een opdracht: zoals --> rechter hand op groen en fluit 30 sec. je favoriete liedje. En het andere vakje is een wolkje, dat betekend dat je dat lichaamsdeel in de lucht moet houden. Super komisch!

Toen met thuis geskypet, super fijn! Nog maar 3 nachtjes en dan komen papa en mama!:)

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx.

Reacties

Reacties

jolanda

Zo weer van alles meegemaakt.
Wat zijn ze toch altijd met het huis bezig!
Maar lekker dat alles gesopt is voor je.
Ik zou je vader vragen een grootte lege koffer mee te brengen om je aankopen al naar Nederland te vervoeren(hihi .
Geniet deze week lekker van je mom en dad en tot volgende week xxx

Mirjam We er

Goede tip van die extra koffer anders moet je zo sjouwen rond de Kerst:) blij te horen dat de week weer snel voorbij was, de tijd gaat zo hard voor je het weet is het 2015.......

Jose

Hey Marlen

Zaterdag heb ik op de verjaardag van Sylvia je ouders gesproken. Nou ze kijken er al helemaal naar uit
om naar jou toe te komen Het is nu maandag dus nog maar 2 nachtjes slapen. Wat hebben jullie elkaar veel te vertellen Hopelijk is 5 dagen lang genoeg.
Ga maar lekker van deze dagen genieten.
Liefs and a big hug Jose Ton

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!