marlen.reismee.nl

Week 7

Hee Allemaal!!

Er is alweer een week voorbij! Deze week is echt heel snel gegaan! Gelukkig:) Ik vind het nu wel leuker, maar toch leef ik ontzettend naar de kerst toe!

ma-3-11-2014 (dag 42)

De scholen zijn weer begonnen! Alleen voor Sarah dan, want Rose is nog vrij tot donderdag. Vanmorgen een langzame start doordat ze zelf de bedden wilden opmaken. Prima, maar het duurde wel erg lang;) Maar we waren op tijd en we hadden het genoegen om weer eens door de regen te lopen -_- Rose was dus thuis en we hebben tv gekeken, in de playroom gespeeld, ze heeft heel goed zelf gespeeld, ze was bijna weer van de trap gevallen, gelukkig liep ik dit keer voor haar en kon ik haar op tijd opvangen. 's Middags Sarah weer opgehaald en ze heeft echt super goed geluisterd! De meisjes hebben een foto's van mij gemaakt in mijn nieuwe jurkjes. Dat vonden ze helemaal leuk! We hebben met de lego gespeeld, gedoucht en gegeten: Kipfilet, groenten, rijst, kaassaus en gravy --> LEKKER:) Ze hadden goed gegeten!! Toen de hostmum thuis kwam, hebben we opgeruimd en ben ik met een thee'tje naar boven gegaan. Ik heb ander half uur met thuis geskypet :D Mijn staatsexamen is vastgezet en mijn ticket naar huis met de kerst is geboekt! Ik heb Facebook contact met een au pair uit Lewes, leuk leuk!:) Nu gtst en RTL boulevard kijken en lekker slapen!

di-4-11-2014 (dag 43)

Vanmorgen een moeilijke start met Sarah. Ik had haar op rood gezet, omdat ze Rose had geslagen, toen ging ze huilen, toen had ik per ongeluk de verkeerde tandenborstel gebruikt voor Rose, toen ging ze nog harder huilen, ze luisterde niet, wilde niet aankleden en het duurde allemaal erg lang! Maar uiteindelijk is het goed gekomen. Ik heb Sarah naar school gebracht en met Rose in de playroom gespeeld. We zijn met de buurvrouw en het buurmeisje naar Barney's geweest. Dat is een soort kids play ground. De kinderen hebben lekker gespeeld en ik heb heel de tijd Engels gesproken ;)

Rose laat mij haar nu ook troosten als ze weer eens valt. Dat is wel erg fijn, want dat gebeurd zo'n 8x per dag:P Nadat we thuis waren, hebben we geluncht, buiten gespeeld en tv gekeken. We hebben Sarah opgehaald en naar dansles gebracht. Boodschappen gedaan, het regende de hele middag en Rose was in slaap gevallen in de auto. Dus die was niet te genieten toen ik haar wakker moest maken:( Ik heb thuis dinner voorbereid (scrumbled eggs), Sarah opgehaald, in een lange lange file gestaan, gegeten, gedoucht en haren gedaan. Er waren ondertussen mannen in huis om dingen te bekijken ofzo. Dus de hostparents waren met hen in gesprek. Ik was dus pas om 19.00 uur klaar. We hebben nog even gekletst, dat was gezellig!:) Van de week ga ik het hotel voor mijn ouders boeken. Verder heb ik nog gtst en RTL boulevard gekeken. Oja, en ik heb een kaart van Myrte gehad! super leuk! :D

wo-5-11-2014 (dag 44)

Vanmorgen hadden de meisjes goed geluisterd. Het is Rose haar laatste dagje thuis. We hebben tv gekeken, in de playroom gespeeld, een heel klein wandelingetje gemaakt, geluncht, tv gekeken, dinner gemaakt, in de playroom gespeeld en uiteindelijk Sarah weer opgehaald. (in de regen) Het buurmeisje kwam een filmpje kijken en nadat zij vertrokken was hebben we nog even gedanst in de woonkamer. Want ze moesten echt even hun energie kwijt! Daarna hebben we gegeten: Pasta met een witte saus en kaas uit de oven. Echt lekker! Toen de hostmum thuis kwam, heeft zij de kinderen in bad gedaan. Daarna hebben we samen gewandeled en gekletst. echt gezellig! We hebben het even gehad over het ophalen en wegbrengen van de kinderen (en de buurmeisjes) te combineren. Maar we gaan dat niet doen. Het is nu goed zo als het gaat en als ik de het buurmeisje ook in de auto heb, is het altijd ruzie over wie waar zit. En de hostmum wil dat probleem voor zijn. Ze wil niet dat ik extra stress krijg en ze is bang dat de buurvrouw misbruik zal maken van de situatie. Dat als ik ze ophaal, zij lekker gaat shoppen en veel te laat thuis komt. Dus we laten het lekker zo! :) Na het wandelen heb ik uiteraard weer gtst en rtl boulevaard gekeken, ik heb een aantal kaarten geschreven, gelezen en toen lekker slapen! Je hoort trouwens nu weer vuurwerk! Het is legaal hier en het wordt heel vaak afgestoken. Het zijn dan wel officiële vuurwerkshows, maar toch vreemd dat het zo vaak is ;P

do-6-11-2014 (dag 45)

De ochtend ging goed! Ik heb beiden meisjes naar school gebracht en had eindelijk tijd voor mezelf! Ik ben naar de kapper geweest (niet helemaal naar mijn zin, maar goed), toen informatie gehaald bij een trampoline vereniging, een wasje gedraaid, de kamer voor mijn ouders geboekt!, kaarten geschreven en gepost, badkamers schoongemaakt, dinner klaargezet en stofgezogen. Ik heb de kinderen weer opgehaald, wat gedronken en een snack gegeten, met de lego gespeeld, gebadderd en gegeten: tomatensaus met gehakt, puree en kaas erover (uit de oven) en wat rijst er bij. Iedereen vond het erg lekker! Daarna douchen en rtlgemist gekeken. Ik kreeg trouwens nog een heel groot compliment vandaag. De hostmum zei tegen de kinderen: '' Jullie gedrag is echt verbeterd sinds Marlen er is.'' :D Jippie mij! Dat is echt leuk om te horen! Morgen nog een laatste dagje en het is weekend!

vr-7-11-2014 (dag 46)

De ochtend ging goed. Rose stond even op oranje en Sarah luisterde super! Ik heb hen naar school gebracht (in de regen) en toen lekker rustig aan gedaan! Ik ben door Gianne opgehaald en we zijn samen bij Costa gaan lunchen. Het was echt mega druk, maar erg gezellig! We zijn nog een paar winkeltjes in geweest en toen naar mijn huis gereden. Ik heb haar een rondleiding gegeven en toen een hot chocolate gedronken. Althans, dat was de bedoeling. Ik had 1 van de bekers niet goed in de magnetron gezet, die was dus omgevallen en er lag overal chocomelk: in, onder en naast de magnetron en op de grond. -_- Het duurde dus wel even voordat dat allemaal weer schoon was...

Nadat Gianne vertrokken was, had de postbode 3 kaarten gebracht! Van Mama, Jolanda (met stickers:)) en Koos en Marja! Super leuk!! Daarna heb ik de meisjes weer opgehaald en Sarah was een beetje huilerig, omdat ze niet mag zingen, dansen of praten in het toneelstuk op school --> daarna moest ze huilen omdat ze niet met het buurmeisje kon spelen (zij had al andere vriendinnetjes over de vloer) --> toen ging Rose ook nog huilen omdat ik haar moest wakker maken (ze was weer in slaap gevallen in de auto) Gelukkig hebben ze daarna keurig met de lego gespeeld, gebadderd, nog een beetje met de lego gespeeld en super goed gegeten! En daarom mochten zij weer stickers uitzoeken! Ik had samen met de hostmum gegeten: Fish, rijst, gravy, groenten en paprika. Echt lekker! :) De hostmum heeft met de buurvrouw gesproken over het naar school brengen etc.. En ze vond het goed. Ik mag vanaf maandag wel Sarah bij het hek afzetten! Dat scheelt zo veel in tijd. Dan hoef ik niet helemaal de auto uit met Rose en kunnen we dus later weg van huis en dus hoeven Rose en ik niet zo lang te wachten bij Nursery. In 1 woord: ideaal!

In de avond kwam de hostdad thuis met heel veel boodschappen, dus die hebben we met z'n alle opgeruimd en nog even met de ouders gesproken. Daarna naar boven gegaan! Mijn weekend is begonnen!!! :) Gtst en Flikken gekeken en heel even met Ramona geskypet, nu lezen en morgen proberen uit te slapen! :)

za-8-11-2014 (dag 47)

Nog 41 nachtjes en dan is het al kerstvakantie!! :) Vandaag was ik al om 7.00 wakker, maar gelukkig kon ik verder slapen tot 9.15 uur. Ik heb hardgelopen (heel veel wind) en ik heb de hostmum geleerd hoe je een 'haarbandvlecht' moet maken. Toen ik thuis kwam van het hardlopen, was de familie al vertrokken naar BlackBerryFarm. Daar vierde het buurmeisje haar kinderfeestje. Ik heb gedoucht, omgekleed en op weg gegaan naar Lewes, Daar had ik afgesproken met een Franse au pair. De weg was trouwens heel makkelijk te vinden! Toen hebben we geluncht bij Costa, Ze was erg aardig, maar op één of andere manier klikte het niet echt. Er waren veel stiltes en ze begreep mij heel vaak niet. Ze wil graag Engels lerares worden, alleen is mijn Engels nog beter... :P We hebben de High Street heen en weer gelopen, maar er is daar net zo veel te beleven als in Uckfield, niet veel :P

Ik heb haar thuis gebracht met de auto, dat was nog een aardig stukje rijden, maar gevonden. Toen was het pas 15.00 uur dus heb ik nog even een macflurry gehaald en ben toen naar huis gereden. Ik heb een filmpje gekeken, hotdogs voor dinner gegeten en nog een filmpje gekeken (kerstfilm) terwijl de hostmum, de hostdad en de buurman op ging halen bij een pub. Ik ben gaan douchen en ik heb nog veel vuurwerk gehoord. Morgen ga ik naar Brighton. Ik heb zo'n voorgevoel dat het niet heel gezellig gaat worden in huis:

1. de hostmum had de kinderen vandaag én ze moest alle was van de afgelopen 3 weken doen en opruimen, terwijl de hostdad in een pub zat.

2. ze zei dat ze morgen helemaal niks gaat doen en dat de vader alles mag doen, maar die heeft waarschijnlijk een kleine kater...

3. Conclusie: ik zorg dat ik zo lang mogelijk van huis ben :) hahaha

Straks misschien nog skypen met de 'drankjes doen app' en anders lezen en slapen. Waarschijnlijk ben ik morgen weer vroeg wakker, dus ik heb mijn slaap hard nodig!

zo-9-11-0-2014 (dag 48)

Vandaag even een uitgebreid schrijven! Waar ben ik op dit moment: Ik zit in Costa in Brighton met een hot chocolate en een heerlijk chocolade gebakje en kerstmuziek op de achtergrond:P Halloween is over en ze vallen gelijk in de kerst (ook al lagen de winkels begin oktober al vol met kerstpullen) nu is het echt! Zo vreemd om heel sinterklaas te skippen. Ik mis de kruidnootjes en de chocolade letters wel hoor! Maar we gaan thuis SinterKerstEnNieuw vieren, dus dan haal ik het nog even in!

Vanmorgen was ik al om 8 uur wakker, maar nog ontzettend moe. Ik heb gisteren avond nog geskypet met de 'drankjes doen app' Het was erg gezellig, alleen kon ik niet alles volgen, aangezien iedereen dor elkaar sprak en de verbinding een beetje achter lag:P We willen met z'n alle op vakantie. Maar wanneer, waarheen, voor hoelang, vervoer, kosten en alles wat erbij komt kijken is nog al een gedoe om met elkaar eens te worden, maarja dat is altijd met een vakantie boeken;)

Maar ik was dus vroeg wakker, veel herrie beneden. Dus ik ben maar gaan lezen, kon ik toch nog lekker in bed blijven liggen.:) Ik ben nu al op de helft van mijn 1e Engelse boek, ik vind het knap van mezelf:) Ik heb ontbeten, en naar de bus gegaan. De hostdad is met de kinderen naar het zwembad, dus de moeder heeft eindelijk een beetje tijd voor haarzelf! De bus was trouwens zowaar een keer op tijd! Ik heb vandaag gewoon géén kleding gekocht! Shocking! ik heb een cadeau gevonden voor Sarah (ze is volgende week jarig), briefpapier, een knuffeltje voor Sheldie, iets om te knutselen voor de kinderen en dat was het!

Ik ben bij de pier geweest. Heerlijk fish and chips gegeten en zo'n speelautomaat vol gegooid met 2 centjes. Echt verslavend. Ik had best veel, maar uiteindelijk alles kwijt -_- maargoed, anders zou mijn portemonnee ook wel erg zwaar worden en wat moet ik nu met zoveel 2 centjes :P

Verder heb ik nog een rondje gelopen en toen de bus terug naar huis (weer op tijd)

Thuis dinner gegeten: patat met een soort van hartige taart, erg lekker! De hostmum heeft alle kastje omgegooid. Alles staat nu ergens anders, het is nu wel logischer, maar het is even wennen ;) Daarna hadden we nog samen de papieren voor de Engels cursus ingevuld, zodat ik van de week mezelf kan aanmelden!:)

Dat was alweer het verhaal van week 7! Tijd gaat snel! Ik hoop dat deze week net zo snel gaat! :)

Reacties

Reacties

jolanda

wat een h(eerlijk) lang verhaal weer en je schrijf zo leuk!
Jammer dat er zoveel regen valt.
En zo te lezen doe je het super met de kids.
Je gaat ze straks nog missen!!!

Kijk uit naar week 8,
dikke x uit Slagharen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!