marlen.reismee.nl

Week 6

Hallo Allemaal,

Wat ontzettend leuk om al die reacties te lezen! Echt, dankjulliewel!!! :) Deze week hadden de kinderen vakantie, dus het was een hele uitdaging om hen bezig te houden, maar dat is aardig gelukt! Ook was het weer een week met diepe dalen en hoge pieken, dus één en al sensatie om te lezen.

Tongue Out

ma-27-10-2014 (dag 35)

Vandaag is de eerste vakantie dag! Ik moest gewoon op dezelfde tijd beginnen en alles ging lekker ontspannen vanmorgen. Geen tijdsdruk, geen haast om op tijd naar school te gaan. Gewoon rustig aan! Helaas stond ik wel al op met hoofdpijn, dat de hele dag gebleven is. :( Wat we vandaag allemaal hebben gedaan: met lego gespeeld, de was gedaan met de hulp van de kinderen, schilderijtjes gekleurd, buiten gespeeld (het was heerlijk weer), nog meer gekleurd en met de poppen gespeeld. Er kwam nog een man langs om de beschadigede meubels te bekijken en er kwam een man langs om de lichten in de diningroom en de badkamer te vervangen. Ik heb de meisjes gedoucht, met hen gegeten, opgeruimd, met Ramona geskypet, en gtst gekeken. Conclusie: Ze hebben goed geluisterd. Toen de moeder thuis kwam, waren ze weer erg druk! Aandacht te kort van de ouders denk ik zo. Rose heeft voor het eerst op de straf trap gezeten. Ik was helemaal verbaasd, maar ze was zo vervelend, dat De moeder haar daar had neergezet en het werkte! Voor het avond eten hadden we: restjes van gisteren, echt super lekker! :) Nu heerlijk slapen en hopen dat de hoofdpijn wegtrekt! Oja, ik heb nog een kaart van Jolanda en Kyra gekregen vandaag! Leuk!!!

di-28-10-2014 (dag 36)

Vandaag gingen we naar Blackberry Farm. Een boerderij met allerlei verschillende dieren, een grote speeltuin en natuurlijk alles in Halloween thema! Nadat de kinderen aangekleed en geschminkt waren, heb ik geprobeerd de weg te vinden. Dat duurde even, maar ik heb het uiteindelijk gevonden! Het was nog best groot! Ze hebben redelijk geluisterd, ik heb leuke foto's gemaakt en opvallend veel handen gewassen. Als je daar een dier had geaait, moest je direct je handen wassen. Er was daar een paar jaar geleden één of andere ziekte ofzo. Maar ik vind het eerlijk gezegd een beetje overtreven allemaal. Thuis hebben we geluncht met een broodje knakworst en heb ik het avond eten voorbereid. We hebben daarna gekleurd, geknipt, geplakt, kronen gemaakt, gedoucht en heel veel stickers verdiend! Dat is echt een uitvinding --> een beloningssysteem met stickers! Ze willen dat zo graag, dus ik spreek een bepaalde tijd/handeling af en als ze dan goed geluisterd hebben, kunnen zij een sticker of stempel uitkiezen. Het werkt echt! Na het douchen hebben we de eerste pompoen uitgehold, ze hebben super gegeten (vissticks, puree, groenten) en dus een sticker verdiend! Later had de hostmom het gezicht in de pompoen gemaakt. Ik heb in de avond nog even wat boodschapjes gehaald, oja en volgens mij ben ik voor het eerst in mijn leven geflitst... -_- Ik was zo gefocust om de weg te vinden naar Blackberry Farm, en toen zag ik de borden te laat.. Ik hoop dat de camera buiten werking was ofzo, maar anders is het toch echt zonde van mijn geld... En vandaag had ik weer een kaart gekregen! Van de Tonnetjes! super leuk!! Conclusie: de dag ging goed, maar toch verlang ik heel erg naar thuis! Nog maar 53 nachtjes!!

wo-29-10-2014 (dag 37)

Vandaag hebben we alle kleren van Sarah uitgezocht, de kast is nu weer netjes en opgeruimd! Wat een kleren hebben die kinderen zeg, niet normaal! Daarna hebben we in de playroom gekleurd, nog meer kronen gemaakt, met de poppen gespeeld, ze hebben zelf even ALLEEN met de barbies gespeeld! We hebben in de middag een wandelingetje gemaakt (door de regen met paraplu's), nog een kroon voor de vader gemaakt en een aftelkalender voor Sarah haar verjaardag! WE hebben heel even een filmpje gekeken, nog een klein wandelingetje gemaakt en in het park gespeeld. Toen begon de sensatie:

De hostmom was boos op mij geworden omdat ik de Santa letters had open gemaakt en gelezen. Maar ik wist niet dat ze dat zooooo erg vond! Ze is echt boos en ik heb wel 20x sorry gezegd, maar dat maakte allemaal niet uit! Ze stuurde dus een boos berichtje, want ze was op haar werk. Maar dat maakte mij weer overstuur. Het was helemaal niet de bedoeling om haar overstuur te maken, maar ik kan het nu niet meer terug draaien! Toen ze thuis kwam, was ze nog steeds boos. Kan ik de kinderen eindelijk aan, gaat de moeder mij hoofdpijn bezorgen! Ik weet nu echt niet of ik wel wil blijven hoor!

Toen de hostmom dus thuis kwam, ben ik gelijk naar boven gegaan. Dan had zij tijd voor de kinderen en ik wist echt niet meer wat ik moest doen of zeggen. De kinderen hadden verder goed geluisterd vandaag en dus veel stickers verdiend! De hostmom had de 2e pompoen een gezicht gegeven en verder heb ik ze allemaal niet meer gesproken of gezien na 18.00 uur. Ik had alleen nog wat drinken gehaald en de keuken aan kant gemaakt en weer naar boven gegaan. Ik zie nu zo erg op tegen morgen! Ik hoop dat de verbinding goed is om met thuis te skypen! Ik moet echt even mijn verhaal kwijt!

do-30-10-2014 (dag 38)

Ik heb vandaag heel veel nagedacht! Alle voors en tegen tegenover elkaar gezet! Zal ik blijven of naar huis gaan (dat gevoel overheersden)!! Ik heb een gesprek gehad met de ouders gehad vanavond en daar is heel veel gezegd, ik kan het niet allemaal opschrijven maar ik ga mijn best doen.

Er is maar 1 argument meer om weg te gaan, maar echt sterke argumenten zijn het niet. Misschien hebben de ouders gelijk en is 6 weken te kort om te beslissen. Dan moet ik doorzetten en er het beste van maken. Als ik weg ga, krijg ik er misschien spijt van en dan kan ik niet meer terug. Maar ik wil ook niet ongelukkig zijn, wat een twee strijd!

Ook zeiden de ouders dat ze niet gewend zijn aan een au pair die tijd met hen wil doorbrengen. De vorige au pairs gingen na het eten gelijk naar hun kamer. En daarom gaan de ouders ook naar hun kamer, maar ik heb gewoon mensen om mij heen nodig! Dus dat willen ze gaan veranderen. De hostmom stelde voor om 2 avonden in de week te gaan wandelen en te praten. En op vrijdag avond met z'n alle een filmpje te kijken. Als dit ook daadwerkelijk gaat gebeuren, zal dat een goede verbetering zijn! Een beetje meer tijd voor elkaar en niet zo alleen op mijn kamer zitten! Want dat is erg eenzaam.

Maar ik weet niet of ik het aankan als de hostmom nog eens tegen mij uitvalt! Dan stort ik echt in! Gelukkig is de vakantie bijna over en dan start het normale leven weer! Misschien kwap ik daar van op. En ik moet meer gaan sporten! Daar wordt een mens ook blij van!

Het is wel erg vermoeiend om de hele dag te denken! Iedereen geeft hun mening en dat is super lief, maar veel om over na te denken. Ik heb met beiden organisaties contact gehad en zij reageerden beiden begripvol op de situatie.

Verder wat ik gedaan heb vandaag: er kwam een vriendinnetje spelen, we zijn naar het park geweest, kapoentjes gezocht, (het was super lekker weer) er werd een nieuwe vloerbedekking gelegd, we hebben pannenkoeken gegeten, in de playroom gespeeld, buiten steppen en met de buurmeisjes gespeeld, eten koken, badderen, eten en toen het gesprek. Dat was even heel kort samengevat :P

Soms luisterde Rose niet en dan had ik haar naam op Oranje (stoplicht) gezet. Dan gaat ze ontzettend hard huilen en schreewen dat ze weer naar groen wil! Dan leg ik haar uit, dat als ze stopt met huilen, goed naar mij luisterd, zij weer op groen kan. Maar ik denk dat dit 5x is gebeurd vandaag;)

Voor het avond eten hadden we : roasted patatoes, knakworstjes en bonen!!! echt lekker!

De hostmom had trouwens haar excuses aangeboden van gisteren, ze had het moeten zeggen. Dus daar was ik wel heel blij mee!

Net geskypet met Annet :) en nu heerlijk slapen en nadenken wat ik wil! Want ik twijfel nog steeds! Vanmorgen wilde ik zelfs zo graag weg, dat ik aan het nadenken was hoe ik in hemelsnaam al mijn spullen mee terug kon nemen naar NL, aangezien ik veel geshopt heb;) Ik ben benieuwd hoe de dag morgen verloopt!

vr-31-10-2014 (dag 39)

Vandaag de laatste vakantie dag! en HALLOWEEN!! een big happening!

Het ontbijt ging goed, omgekleed, tv gekeken en toen buiten een rondje gelopen. Soms luisterden ze super goed, soms wat minder! Rose heeft een paar keer op oranje gestaan, maar volgens mij begint ze het langzaam maar beetje te begrijpen hoe het werkt en stopt sneller met huilen, gelukkig!

Ook stonden ze beiden even op oranje. Toen hebben ze denk 10/15 minuten zelf gespeeld! Kon ik even de was ophangen en een klein beetje tijd voor mezelf! heerlijk! Ook hebben we scones gegeten, echt lekker! Toen geluncht en vertelt wat we allemaal gingen doen voor halloween. Ze waren erg enthousiast en uitgelaten! Om 16.00 uur de pizza's in de oven, pompoenen buitengezet, lichtgevende ballonnen ingedaan, slinger en poster opgehangen, gegeten, omgekleedm geschminkt en toen kwam de hostmom al thuis!

Zelf had ik ook 2 spinnen op mijn gezicht getekend, met de hulp van de kinderen ;) Toen gingen we op pad. Als eerste langs het bejaardenhuis ( ik wist niet eens dat die er was, misschien een keer langs voor een kopje thee) Daar kregen de kinderen een goodybag, ontzettend leuk! Daarna gingen ze langs alle deuren in de wijk, maar alleen als er een pompoen of versiering voor de deur stond:) En ze krijgen echt heel veel snoepjes!!!

Toen kwam er een grote, enge man aangelopen met een lange jas en een wit gezicht. Was het de buurman XD Zelfs zijn eigen kinderen herkenden hem niet! Hij zag er ook wel echt eng uit!

Na langs een paar deuren te zijn gelopen, ben ik met de buurman en het buurmeisje naar huis gegaan en de deur open gedaan voor de kinderen! Ook erg leuk om te doen! Toen ging Sarah met de buurvrouw mee het dorp in en heb ik met de buurman en de host ouders een wijntje gedronken. Ik heb geprobeerd alle gesprekken te volgen. Dat ging redelijk goed, soms praten ze erg snel. Maar het was super gezellig! Ik voel mij vandaag al veel meer thuis en het was ECHT gezellig! Ik ben blij dat we gesproken hebben en ik ben super blij dat mijn familie en vrienden mij zo goed steunen vanuit NL!! Super bedankt!

Nu lekker gtst, Flikken en RTL boulevard kijken en morgen uitslapen! Ik heb besloten dat ik toch blijf! Ik ga er gewoon het beste van maken!! voor ik het weet is het alweer voorbij! De hostmom heeft een Engels cursus voor mij gevonden (ik kreeg namelijk geen reactie van hen) Het begint helaas pas in januari, maar ze zet zich er wel voor in! :D een goede start vandaag!

za-1-11-2014 (dag 40)

Het is alweer NOVEMBER, DAG 40 en WEEKEND!! Vandaag geprobeerd uit te slapen --> 8.30 wakker -_- opgestaan, ontbeten, mijn eigen badkamer schoongemaakt, en toen gaan hardlopen. Ik heb een goed rondje gevonden, dus nu kan ik mijn tijd gaan verbeteren!:)

Daarna gedoucht en met z'n alle geluncht: zelfgemaakte fish and chips, lekker!! Toen wilde ik naar de kapper. Dus de ouders hadden mij uitgelegd waar ik heen moest, maar helaas moest ik een afspraak maken, dus kan ik pas volgende week -_- Toen een paar boodschapjes gehaald en thuis mijn Engelse boek gelezen!

Nog even een brief gepost, met de fiets! Ik was gewoon buiten adem, dat moet niet gekker worden!! Het was wel raar om weer eens te fietsen. Al waren de banden veel te zacht en het zadel veel te laag, ook het links rijden is vreemd;)

Thuis nog wat gelezen en avond gegeten. We gingen naar een vuurwerkshow, dat hoorde nog bij Halloween. Maar voordat we de deur uit gingen, was Rose van de trap gevallen. Ik vroeg nogL zal ik je laarzen dragen? Maar dat kon ze natuurlijk zelf... Toen mistte ze een trede en rolde verticaal naar beneden! Gelukkig stond de moeder beneden, zodat ze niet op de grond viel! Maar ze had haar hoofd wel een paar keer hard tegen de muur gestoten, dus natuurlijk moest ze huilen! Ik stond te trillen op mijn benen! Goddank heeft ze niks!! En ik was bang dat Rose mij de schuld zou geven (dat deed ze de vorige keer, toen ze in bad viel) maar toen de moeder vroeg: stapje je mis? zei ze gelukkig de waarheid: ja. Maar Rose was er vrij snel overheen, want ze stopte ineens met huilen en zei: kunnen we nu gaan? Dat was dan wel weer komisch.

Toen vertrokken we naar de vuurwerkshow. Bij een pub verzameld, gewacht op vrienden van de ouders en toen naar een school gelopen. We gingen in een lange optocht maar een veld. Het was koud en lang wachten, maar het was het waard! Eerst staken heel veel mensen het grote vuur aan, door fakkels op een soort brandstapel te gooien. Het zag er allemaal nogal angstaanjagend uit, maar dat hoort bij halloween. Toen heerlijk bij het vuur gaan zitten, drankje erbij en wachten op het vuurwerk. Het was super mooi! Kort maar krachtig!

Daarna naar huis gegaan en een warme douche genomen. Ik vond het super leuk dat ik mee mocht! Nu heerlijk liedjes luisteren (te vroeg om te slapen), dat was zo lang geleden, aangezien ik geen radio op mijn kamer heb en ik geen muziek op mijn mobiel heb. Ja, ik weet het, dat is vreemd in deze tijd, vooral voor iemand die van muziek houdt, maar ik heb nooit muziek op mijn mobiel gehad.. :P

Conclusie: het was een leuke dag! Op naar morgen! ps: kaart van mama gehad!!:)

zo-2-11-2014 (dag 41)

Vandaag uitgeslapen 9.00 uur. Ontbeten, boek gelezen, het hele huis werd opgeruimd! Super chill! Ik ben Gianne naar Tunbridge Wells geweest. Super leuke jurkjes (jaaaa, jurkjes) gekocht. Ze staan echt super mooi!! :) Ook nog een vestje, een spijkerbroek en een paar kaarten gekocht. Bij de mac geluncht en een koffie gedronken bij Costa :) en toen alweer naar huis gereden. Thuis heb ik avondgegeten, gedoucht en met de ouders een film gekeken. Erg gezellig! Ik heb nog ander half uur met Ramona geskypet, stroopwafel gegeten (die verkopen ze hier gewoon:) ) Mijn nu mijn blog schrijven! Morgen gaat Sarah weer naar school, Rose is nog thuis tot donderdag. Dus alles wordt langzaam weer normaal!

Weer super bedankt voor het lezen van mijn blog! Het was weer een week met ups and downs, maar we gaan weer door! Ik waardeer de reacties heel erg en alle lieve appjes en kaartjes van iedereen! Dat doet mij heel veel goed! Het is nu nog maar 48 nachtjes en dan slaap ik 2 weken in mijn eigen bedje! Ik denk trouwens dat de tijd sowieso heel erg snel gaat vanaf nu:

komend weekend denk naar Brighton, volgend weekend is Sarah jarig, dus feest! Die week daarna komen mijn ouders voor 5 dagen!! en dan is het alweer bijna December!!

Hele dikke knuffel van mij!!!!! xxxx

Reacties

Reacties

marloes franke

klinkt allemaal heel leuk mop!! je hebt inderdaad je ups en downs maar je zet goed door trots op jou! heel leuk om te lezen trouwens!! je houd ze wel goed bezig hoor de kids! nou mijn kaartje is ook onderweg! dikke kus en groetjes van ons! xxxx

jolanda

heel goed van je dat je blijft Marlen!!En 48 nachtjes zijn zooo voorbij.
Positief blijven scheelt zoveel en je wordt vast wel 100 jaar dus wat zijn dan nog 42 nachtjes.....
Liefs Joanda

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!