marlen.reismee.nl

Week 5

Hee allemaal! Leuk dat jullie mijn blog weer gaan lezen! Het is al weer week 5! Ik heb nog steeds mijn ups and downs, maar ik ben nog steeds aan het uitzoeken of ik het echt wel leuk vind. Veel leesplezier in ieder geval.

ma-20-10-2014 (dag 28)

De ochtend ging moeizaam. Het buurmeisje kwam vanmorgen vroeg al over, omdat de ouders naar het ziekenhuis moesten. Ik zou haar ook op school brengen, maar dit ging niet vanzelf. Ze hadden ruzie over wie in het midden van de auto mocht zitten. Want ze wilden geen van beiden in het kinderstoeltje zitten. Na lang wikken en wegen allebei helemaal achterin (daar heb je 2 van die opklapstoelen). Ook ging het fairyhouse dat we vrijdag hadden gemaakt, mee naar school. Ook een drama, want ze wilden het allebei dragen, maar het viel al zo'n beetje uit elkaar. Het is tenslotte van takken en bladeren gemaakt. ;) Toen ze allemaal naar school waren, had ik tijd voor mezelf: NOT.. De keuken stond vol met vaat van het weekend, de keukenvloer was super smerig en nergens was een handdoek/theedoek te bekennen. Dus eerst ontbeten, wawsjes gedraaid, keukenvloer schoongemaakt, opgeruimd, vaat weggewerkt, geluncht en toen met thuis gebeld. Ik stortte helemaal in. Ik ben nog kapot moe van het weekend en ik mis thuis ontzettend! Die kinderen luisteren niet en kunnen zo brutaal zijn! Dat ben ik echt niet gewend!

Toen was het alweer tijd om de kinderen op te halen. Toen begonnen Sarah en het buurmeisje elkaar te slaan en weer gedoen om wie waar zat. Echt zo vermoeiend! Thuis aangekomen, heeft het buurmeisje nog bij ons gespeeld. Ze speelden super lief met de poppen in de playroom en geëindigd met een film. De moeder was vroeg thuis vandaag, dus ik heb alles wat mij dwars zat, met haar besproken. Zij zegt dat: alle 5-jarige zo zijn. (in NL niet) in ieder geval niet zo erg! En ze wilde graag weten of ik wil blijven. Toen ze dat vroeg, begon ik inderdaad te twijfelen, want ik ben nu niet gelukkig. Beetje raar einde van het gesprek.

De vader was ook vroeg thuis. We hebben met z'n alle gegeten. Roasted patatoes, diepvriesgroenten en kip. Zelf heb ik rijst met pittig vless op (dit was over van zaterdag) echt lekker! Het was typisch Zuid-Afrikaans! :)

Toen hebben we nog met z'n alle gepraat. De ouders hebben Sarah goed aangesproken. Morgen geen tv! Ik ben benieud! Nu was hostmom wel begripvoller voor mij en ze zei: ik doe de rest (opruimen en kinderen in bad) wel, ga jij lekke rnaar boven en uitrusten. Daar was ik wel blij mee! Nu eindelijk klaar met alle kaarten schrijven! :) Ik heb mijn kaartenwaslijn opgehangen, mijn nieuwe spaarpot ingekleurd (echt leuk!) en ik had vandaag nog een kaart gekregen van Fam. Ruijs! Dank jullie wel!

Ik moet van mezelf blijven, maar wat zou ik graag naar huis willen! Lekker op de bank met een bak vanille yoghurt en Sheldie op schoot! Ik kan niet wachten!! :) Nu heerlijk douchen en naar bed! Ben benieuwd hoe het morgen gaat!

di-21-10-2014 (dag 29)

In de ochtend hebben de kinderen goed geluisterd. Ik heb ze naar school gebracht, ontbeten, mijn blog bij geschreven, mezelf aangemeld voor het staatsexamen, heel veel kaarten op de post gedaan!, (ik verwacht natuurlijk wel kaartjes terug:P) de badkamer en de playroom opgeruimd voor de visite die komt. Toen de visite gearriveerd was, moest ik gelijk weg, om de kinderen op te halen. Ik heb Sarah naar dansles gebracht en met Rose naar huis gereden. Ik heb even met die vrouw gesproken en daarna Sarah weer opgehaald. Ze hebben beiden, maar vooal Sarah heeft vandaag goed gelusiterd! Zo hoort het! Thuis heb ik hen gedoucht en toen kwam de hostmom thuis, maar die ging snel weer weg (ouderavond) Toen kwam hostdad thuis. Hij had het eten besteld en ondertussen heb ik met thuis geskypet, echt super fijn! Daarna pizza gegeten en naar boven gegaan. Gtst gekeken, uitrusten en slapen! Conclusie: ging super vandaag!

wo-22-10-2014 (dag 30)

Vanmorgen was Sarah erg moeilijk. Ze wilde geen jurk aan voor school, maar haar rok zat in de was en die andere rok was onvindbaar! Maar uiteindelijke klaar om naar de auto te gaan. Het was erg koud en Sarah ging alle ramen van de auto schoonmaken met der handen. Dus ze kreeg ijskouden handen en wilde haar handschoenen. Maar die ging ik echt niet halen! Dus werd ze boos. Zo'n 10 minuten later, ging dan toch de auto deur dicht! Ik heb Sarah naar school gebracht en met Rose naar huis gereden. Zij had nog even met de visite gespeeld en rond 10 uur vertrokken zij weer. Toen kwam Man 1 --> de koelkast deur repareren. Man 2 --> rolgordijn ophangen. Man 1 --> weer terug, om beide deuren te vervangen. Man 3 --> Kwam een pakketje brengen. Man 4 --> kwam een ander pakketje brengen. Ondertussen had er ook een man gebeld. Het ging over het beveiligen van mijn laptop. Ik vertrouwde het niet helemaal en had de hostmom gesmst (het was niet haar collega die mijn laptop gerepareerd had) dus ik had opgehangen. Ik denk dat het een hacker was ofzo. Later bleek ook uit een waarschuwing op een site, dat er mensen die zich voordoen als pc beveiligers etc etc. Dus ik heb gelijk de pc afgesloten en wifi uitgezet. Gelukkig heeft Thomas (technicus van de musicalgroep) mij geholpen om te kijken of er iets geks was gebeurd op mijn laptop. Maar gelukkig was er niks!

Toen hebben we Sarah weer opgehaald en thuis heeft ze super geluisterd. We hebben het cadeau dat ze gekregen had van de visite, deels in elkaar gezet. Ik had eten gekookt en toen begon Rose: ze wilde het roze bord en ik had het eten al op de oranje opgeschept. Huilen, echt ongekend. Na lang huilen en praten (Sarah was al klaar met eten) heb IK een ander SCHAALTJE uitgekozen en toen heeft ze gegeten.

Na het eten kwam de hosmom thuis, ze was niet lekker geworden in de auto en had overgegeven. Ze was gelijk gaan douchen, auto schoongemaakt en in bed gedoken. Ik heb de kinderen gedoucht, haren gedaan en ze hebben trots hun tekeningen map aan papa en mama laten zien ;) Ik heb samen met de hostdad gegeten en we hebben mijn uren besproken, dat is nu oké. Ik heb opgeruimd, gedoucht, gtst gekeken, gelezen en lekker slapen!

do-23-10-2014 (dag 31)

De kinderen hebben goed geluisterd vanmorgen. Ik heb een knot in Sarah haar haar gemaakt, echt super mooi! Toen ik thuis kwam, zag ik de auto van de hostmom staan. Ze voelde zich niet lekker en was weer terug gekomen van het werk. Ik heb de was gedaan, wat huiswerk gemaakt (rekenen valt nog wel erg tegen!) Daarna met Gianne wat gedronken in Haywards Heath. Ik had dus de verkeerde postcode ingevoerd in de tomtom, dus ik had een zeer toeristische route op de heenweg:P Het was heel erg gezellig! En ik heb de normale route terug genomen.:) Ik heb de kinderen opgehaald, in de playroom gekleurd en ze hebben erg goed geluisterd. De hostmom had gekookt: rijst, groenten, iets van visbollen.Echt super lekker! Komend weekend even opschrijven hoe je dat maakt! De kinderen hadden redelijk gegeten, maar waren erg druk. Ik heb hen een goede nacht gewenst, een wasje gedraaid, rekenen afgemaakt, lunchboxen klaargezet en boven gtst gekeken!

vr-24-10-2014 (dag 32)

De hostmom was thuis vandaag. De kinderen hebben goed ontbeten. Wel waren we iets later voor school, want alles duurde iets langer vanmorgen. (De kinderen wilde dat moeders alles deed.) Ik heb de kinderen weggebracht en de hostmom ging een kastje ophalen, ergens ver weg. Ik heb het huis aan kant gemaakt voor het weekend, wat huiswerk gemaakt, een kaart met stickers ontvangen van Mama :) en zelf 3 kaarten op de post gedaan! Ik heb samen met de hostmom de kinderen opgehaald. Het regende flink door en het was makkelijker dat ik ook mee ging, zodat Rose in de auto kon blijven terwijl de hostmom Sarah en het buurmeisje op zou halen. Thuis hebben de kinderen goed gespeeld, gekleurd en geluisterd. Ik heb hen gedoucht en toen hebben we samen gegeten. (rijst, roasted patatoes en spek lapjes) De hostmom ging uit met andere moeders van school. Toen de hostdad thuis was hebben de kinderen een filmpje gekeken. Ik heb boven gtst en rtl boulevard gekeken! :) Morgen lekker uitslapen! Want het is weekend!!

ps: een vaatwasser is echt a-relaxt. Heel vaak zijn er nog dingen vies....

za-25-10-2014 (dag 33)

Vandaag heb ik uitgeslapen (eigenlijk was ik om 8 uur al wakker door gillende kinderen, maar ik ben om 10 uur maar eens mijn bed uitgegaan) Ik heb een drama aangehoord! Ze gingen een dagje weg met z'n alle, maar Sarah wist niet wat voor een schoenen ze aan moest. Wat een gedoe, ik denk dat het wel 45 minuten duurde voordat ze eindelijk vertrokken! Ik ben toen naar Uckfield gelopen en ik heb dit keer echt alle winkeltjes gezien ;) Ik heb geluncht bij Costa en ben toen terug gelopen. (toch weer anderhalf uur beweging gehad) Thuis heb ik een filmpje gekeken, nieuwe spullen opgeborgen en daarna een heerlijke Macflurry Maltesers gegeten bij de Mac. Echt lekker! Hebben ze die ook al in NL??

In de avond kwamen de buurmeisjes een filmpje kijken en ik ben boven Flikken gaan kijken. Soms doet de wifi het trouwens niet. Dat komt omdat ze overstappen naar een snellere provider. Dus het is nu even behelpen, maar vanaf dinsdag super snel internet! Vanacht wordt ook de tijd verzet! Mama en Niels gaan vanacht dus zwemmen! Echt super goed! Volgend jaar doe ik ook mee!:) De kinderen hebben vandaag allemaal nieuwe kleren en schoenen gekocht/gekregen en ze hebben volgens mij niet echt goed naar de ouders geluisterd, als ik het zo hoor;) Morgen nog een lekker chill dagje!

zo-26-10-2014 (dag 34)

Vanmorgen was ik vroeg wakker door de kinderen. Ook de nacht is niet echt rustig verlopen. Ik denk dat ze wel een uur hebben gehuild! -_-

Ik ben toen maar een stuk gaan hardlopen. Ik heb wel een goed weggetje gevonden. Lekker rustig en een stukje bos, helaas nog geen rondje kunnen maken, dus dan maar dezelfde weg terug lopen;) Toen ben ik achter de hostdad aangereden naar Barneys. Dat is een soort kidsplayground. Dus nu weet ik ook waar dat is! Daarna heb ik de bus gepakt naar Tunbridge Wells. Heerlijk winkeltjes gekeken en geshopt: een vest, kaarten en een bordje met de tekst:

Having somewhere to go is a Home

Having someone to love is a Family

Having both is a Blessing :)

Er zijn mij nog een paar dingen opgevallen vandaag:

1. veel honden hebben jasjes

2. er zijn verkeerdborden voor overstekenden ouderen ;)

3. de bomen nemen de vorm van de bussen aan, ze lopen zegmaar over een boog over de weg heen;)

Thuis heb ik heerlijk gegeten: verschillende groenten in kassaus, aardappels, rijst, kip en er is heel veel over, dus ik hoef morgen niet te koken! :) chill!

Verder heb ik vandaag best veel momenten gehad dat ik thuis mis! Ik heb geskypet met tuis en dat was wel erg fijn! Soms zijn er momenten dat het goed gaat, maar die kinderen kunnen zo ontzettend gemeen zijn! Dat maakt dan gelijk mijn dag stuk. Helaas viel de wifi uit, dus het was een beetje een raar einde van het skype gesprek. :(

Ze hebben komende week vakantie, dus dat wordt de ultime overlevingstest! Als ik dit aankan, dan blijf ik! Zo niet, dan ga ik echt overwegen om lekker vertrouwd naar huis te gaan. Maar ik hoop dat de kinderen gewoon luisteren en dat het een gezellige week wordt!

xxxxxxxxxxxxxx.

Reacties

Reacties

jolanda

hey Marlen ben er even goed bij gaan zitten want is een mooi lang verhaal geworden.
Nu je weet waar die speeltuin is lekker heen gaan de hele week met andere aupairs dan is de week zo om (hihi.
Dat gehuil doen ze gelukkig ook bij de ouders dus het ligt echt niet aan jou.Blijf goed in gesprek met je hostdad en mom zodat ze weten hoe je je voelt.Ik kijk uit naar je verhaal volgende week!!Dikke kus Jolanda

Monique

Hee Marlen,
Ik vind echt leuk om jouw leven daar in Engeland mee te lezen. Heb echt respect voor je om zo te lezen hoe zwaar het kan zijn. Maar je leert er volgens mij ook heel veel van. Gaaf dat je met andere au pairs afspreekt en ik wens je nog heel veel plezier! Je kunt het :)
xxx Monique

Jose Ton

Hey Marlen
Je hebt al 8 dagen niets op je blog geschreven.;(
Hopelijk gaat alles nog goed met je. Hoe gaat het inmiddels met je Engels. Snap je de hostmam en dad als jullie aan het praten zijn. Ik hoop voor je dat de kids inmiddels een beetje beter luisteren en niet zoveel huilen.
Afgelopen zaterdagnacht heb ik samen met je moeder en Niels meegedaan aan de actie spieren voor spieren. We hebben 1 uur gezwommen samen met ongeveer 80 andere deelnemers. Achteraf viel het me alles mee Het was gewoon hartstikke leuk om hieraan deel te nemen.
Inmiddels gaat Nederland zich opmaken voor de komst van Sinterklaas. Hopelijk neemt de Sint nog een paar ZWARTE pietjes mee uit Spanje Hoe zit het daar in Engeland? Vieren ze daar ook Sinterklaas. Nou meid succes met alles en een big big hug doei doei Gr josd

Lieve Marlen,

Vandaag heb ik je blog gelezen,
in één keer alle verslagen achterelkaar pfff..! Wat ontzettend leuk om te lezen én wat goed van je om alle ervaringen op te schrijven want op die manier heb je een blijvende herinnering aan je tijd in Engeland. Niet al je ervaringen zijn positief en ik lees ook dat je twijfelt of je wilt blijven. Maar toch sla je je er steeds goed doorheen: Marlen, wat ben jij een kanjer !
De Engelse taal spreken gaat vast al stukken beter. Nina is jaloers want ze heeft daarin nog heel wat te leren...

Marlen, we kijken uit naar je volgende verslag want blijven je zeker volgen. Veel succes en pluk de dag !
Lieve groetjes van José en de andere Ruijsjes

Mirjam Weber

Ha Marlen, vandaag weer even bijgelezen, was er sinds vorig weekend nog niet van gekomen. Soms is het ook wel heel moeilijk om zo ver van thuis te zijn, maar je kunt trots zijn op je zelf. Kinderen kunnen soms heel irritant zijn, maar vooral vol houden, dan zie je dat uiteindelijk ze wel luisteren. Je leert een hoop en neemt dit als ervaring mee. Je kunt zo trots op je zelf zijn, je rijdt overal (en dan ook nog links!) zo naar toe, je neemt het huishouden over met kleine kinderen, je maakt contacten met andere mensen, je gaat op stap, pakt bus en trein, je komt nog eens ergens en er is al een ruime maand voorbij! Over eenzelfde periode ben je op de helft. Kijk naar de leuke dingen, vergeet de mindere weer even snel en weet dat een hoop mensen met je meeleven via je verhalen. Ben benieuwd naar je volgende verslag, hou je haaks en tot horens, groetjes Mirjam

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!