marlen.reismee.nl

Week 4

ma-13-10-2014 (dag 21)

In de ochtend ging alles goed. De hostdad was thuis vandaag. Hij had voelde zich niet zo goed, een kleine hangover van zaterdag. ;P Ik heb wat wasjes gedaan, een boodschappenlijst gemaakt, 2 kaarten op de post gedaan, met Ramona geskypet en lekker rustig aan gedaan. Hostdad ging de kinderen ophalen en daarna de boodschappen doen. Toen ze thuis kwamen, heb ik het eten gemaakt: roasted patatoes, broccoli en kip uit de oven. Erg lekker!! Daarna heb ik de meisjes in bad gedaan en hebben we met z'n alle gegeten. Iedereen ging vroeg naar bed vandaag! Nog even de Engelse Donald Duck gelezen, dat is best grappig :) En gtst gekeken, een lekker rustig dagje dus!

di-14-10-2014 (dag 22)

De ochtend ging goed, toen de kinderen op school waren heb ik ontbeten, stofgezogen, gestreken en de auto aan de binnenkant schoongemaakt. Dat was echt even nodig!! Daarna had ik afgesproken met een Duitse au pair, Gianne, om samen te gaan lunchen. Zij zou mij ophalen en dan zouden we samen naar Costa rijden. Alleen de navigatie herkende mijn adres niet, dus uiteindelijk zijn we allebei apart naar Costa gereden. Het was echt even fijn om je verhalen te delen met een andere au pair, Hele herkenbare verhalen! Ze is super aardig en we gaan zeker nog eens afspreken! Ik heb daarna de meisjes opgehaald, naar dansles gereden, naar huis gereden en diner voorbereid (scrumbled egg en toast), daarna Sarah weer opgehaald, gegeten, douchen en opruimen. In de avond nog even gtst gekeken, mijn donald duck gelezen en zelfs een paar oefeningen gedaan (buikspieren, squats en opdrukken) echt goed van mezelf. Nu nog volhouden!! ;) Dat is wel een dingetje :P De hostdad was trouwens weer naar zijn werk vandaag!

wo-15-10-2014 (dag 23)

De ochtend ging weer goed. Sarah voelde zich een beetje ziekjes, maar is gelukkig toch naar school gegaan! Rose was vandaag thuis. We hebben wat tv gekeken, de shirts en schoenen gepast, in de playroom gespeeld, een piepklein wandelingetje gemaakt buiten, bij de Pizza Express de uitnodigingen voor Sarah's feestje opgehaald en bij Tesco's wat boodschapjes gedaan. Daarna hebben we Sarah weer opgehaald en hebben we met z'n drieeën gekleurd. Ik heb diner gemaakt: Pasta met tomatensaus en paprika erin (de paprika werd niet echt gewaardeerd en moest eruit gehaald worden) Dus dat doe ik de volgende keer niet meer;) Daarna hebben ze gedoucht en nog een filmpje gekeken. De ouders waren beiden laat thuis vandaag, maar nog wel op tijd zodat ik nog kon sporten. Ik heb weer een kettlecise class gevolgd. De vorige keer had ik een gewicht van 4 kg, en ik had geen spierpijn, dus ik dacht ik neem 6 kg vandaag. Ik heb het geweten!! ;P Ik heb vandaag nog een kaart gekregen van Kyra!! Super leuk!! :D en nog maar 66 nachtjes slapen en dan ga ik voor 2 weken naar huis! :D

do-16-10-2014 (dag 24)

De ochtend ging redelijk goed. Sarah deed weer alsof ze ziek was. Ik moest vandaag trouwens een uur eerder beginnen. Ik werd opeens geroepen: Marlen, ik moet over 10 minuten naar mijn werk en de hostdad is ook al naar zijn werk! Kun je naar beneden komen? Dus dat was niet echt een lekkere start van de dag, maar ze hadden het niet met elkaar besproken, dus zij kwamen er dus pas in de ochtend achter. Toen heb ik de meisjes weggebracht, ontbeten, wasjes gedaan, koken voorbereid, opgeruimt etc. Daarna de meisjes weer opgehaald, met de Barbie's gespeeld en toen drama! Het begon dat Rose een andere snack wilde (ehm.. nee), toen ging ze huilen. Later hadden ze ruzie over een pop, dus ik afgepakt en toen gingen ze nog meer huilen. Daarna moesten ze gaan douchen: ze wilden samen, ik probeerde uit te leggen dat we een schema hebben en dat ze om de beurt zouden gaan. Maar ik kreeg een super brutale mond terug! Ik kon echt niet meer, even zo'n inzinking! Rose bleef maar huilen en Sarah zie hele gemene dingen. Uiteindeijk gezegd dat ze vandaag samen mogen douchen, maar dat ze morgen dan apart douchen! Na gedoe eindelijk aangekleed aan tafel! Heerlijk hutspot uit de oven met een laagje kaas en iets van kip. Super lekker! :) Sarah vond het ook lekker, Rose niet. Zij houdt niet van peen, dus zij begon op haar stoel te spelen, uit verveling... Ik had al een paar keer gezegd: ga netjes op je stoel zitten, please! En ja hoor, toen viel ze met haar hoofd op grond, heel erg hard! Dus huilen!! En ze wilde niet dat ik haar troostte, uiteindelijk was ze op de bank in slaap gevallen.

Toen de hostmom thuis kwam, heb ik het haar verteld en dat ze ook gevallen was op de pre-school. Ze vond het niet zo leuk dat Rose op de bank in slaap was gevallen, want normaal gesproken huilt ze daarna heel lang. Maar gelukkig was ze zo moe, dat ze gelijk in slaap viel! Daarna hebben de hostmom en Sarah gegeten, Hostmom vond het super leukker! Daar was ik echt blij mee! Zelfs de hostdad vond het lekker, en hij houdt helemaal niet van groenten:P Toen heb ik nog wat gedronken, gtst gekeken, gelezen en ik hoop dat alles morgen beter gaat! Daarna weekend! :)

vr-17-10-2014 (dag 25)

De ochtend ging redelijk. Soms dan weet Sarah alles op te draaien. Ze luistert dan niet naar mij, dus kleed ik eerst de jongste aan, dat is dan niet goed, omdat zij eerst wil! En dan zegt ze dat ik haar 'nooit' zou helpen en dat ik Rose aardiger vind etc. Allemaal beschuldigingen alleen omdat zij zelf niet luisterd. Dit gebeurt erg vaak en is zeer vermoeiend. Maar als ik het uitleg, luistert ze ook niet.. moeilijk!

Daarna heb ik ze naar school gebracht. Sarah had haar verjaardagsuitnodigingen uitgedeeld. Toen ben ik naar huis gereden en naar de bushalte gelopen, natuurlijk was ik net te laat, dus moest ik een half uur wachten. Dat is altijd hier, als je optijd bent voor de bus, dan moet je heel lang wachten, kom je zelf een keer een paar minuten te laat, is de bus net weg ;) Toen ben ik naar Tunbridge wells gereden, de heenweg duurde ongeveer 45 minuten en de terugweg ongeveer 30 minuten. Van wat ik gezien heb, is het niet heel erg groot, maar wel knus. Ik heb even wat gegeten en gedronken en natuurlijk informatie gevraagd over het reizen naar Londen, daar ging ik voor;) De busreis was trouwens erg mooi! Mooie omgeving!

Ik heb ook voor het eerst zo'n echte Engelse taxi gezien, zo eentje van Joe van Eerste Hulp Bij Opvoeden! Ook zag ik een eekhoorn voor mijn voeten lopen, ik denk zo'n 5 meter verder. Zo schattig! Helaas heb ik ook een dode das langs de weg zien liggen, echt zielig!

Ik was vrij vroeg thuis, dus nog even een wasje gedaan en alles opgeruimd voor het weekend. De kindern opgehaald en buiten gespeeld. We hebben samen met het buurmeisje een fairyhouse gemaakt van takken, bladeren en heel veel duct tape! Super grappig! Daarna hebben ze gedoucht en haren gedaan. Toen kwam de hostmom thuis en iets later kwam de hostdad thuis met Fish and Chips! Echt lekker! En ik hoefde niet te koken! helemaal top! Na het eten ben ik wat huiswerk gaan maken en hoorde ik een groot drama met het naar bed brengen. Echt niet normaal meer! Arme ouders!

Nu nog even gtst kijken, 5000 aflevering, spannend! Straks slapen en een heel leuk weeekend tegemoet! Ik heb vandaag nog een kaart ontvangen van mama uit Duitsland! :)

za-18-10-2014 (dag 26)

8.00am de wekker. 9.15am de bus naar Brighton. Echt een super aardige en behulpzame buschaffeur! 10.30am in Brighton aangekomen. 11.10am Gianne ook aangekomen. Ook 3 Spaanse au pairs kwamen naar het station. Het was alleen erg jammer dat zij alleen maar Spaans spraken. We zijn via de Boulevard naar de pier gelopen en daar stonden 2 Spaanse jongens waarmee de anderen hadden afgesproken. (1 van hen is ook au pair, echt grappig) Maar nu gingen ze nog meer Spaans praten. We hebben een rondje gelopen over de pier en toen gingen we op zoek naar een lunch plek. Na 30 minuten hadden we eindelijk een BurgerKing gevonden (daar wilden zij graag eten) Daarna hebben we ergens anders koffie gedronken, daarna naar een tempel gelopen. Best mooi! En van heel dichtbij een eekhoorn gezien, die zat gewoon uit iemands hand te eten. Echt grappig! Daarna wilde ze weer ergens koffie drinken, maar Gianne en ik wilde graag shoppen. Dus splitsten we op!

Wat lopen, eten en drinken die Spaanse mensen trouwens langzaam! Misschien lijkt het nog langzamer te gaan, omdat je niet weet wat ze zeggen, maar toch.. Het was gezellig voor 1x, maar het hoeft van mij niet nog eens.

Maar shoppen met Gianne was super leuk! We houden over het algemeen van dezelfde dingen, dus dat is leuk! :) We zijn in Tiger, 99p shop, poundland, primark, kaartenwinkel etc geweest. Ik heb weer lekker geshopt!:) Kaarten, chocola, 2 mappen (voor alle tekeningen die de kinderen maken), 2 schilderijtjes (die de kinderen in de vakantie kunnen inkleuren), een spaarpotje voor mezelf, nutella!:) , een miniknijperlijn om mijn kaarten op te hangen, een pyjama, een jurkje, een shirtje en van die huissokken! Helemaal geslaagd!!

Daarna hebben we een eetttentje opgezocht. Eerst zaten we ergens, maar niemand kwam ons helpen, dus zijn we opgestaan en verder gelopen. (ik weet nu dat je het dus zelf moet bestellen bij de bar:P) Maar we hadden een heel leuk ander tentje gevonden. Heel knus en gezellig! 2 chickenburgers zonder bacon besteld (Gianne lust ook geen spek:P) Het was echt super lekker! :)

Daarna gedag gezegd en naar de bus gelopen. Natuurlijk had ik de bus weer net gemist en moest ik een uur wachten. Alle andere bussen kwamen om de 10 minuten voorbij, maar bus 29 komt maar 1x in het uur

Frown

Uiteindelijk om 21.30 thuis, daar waren alle collega's van de hostmom. Ze hadden met z'n alle gegeten en het zag er gezellig uit. Maar ik ben naar boven gegaan, nog even met Gina en Ramona geskypet , alles opgeruimd, gedoucht en nu heerlijk slapen! Morgen weer vroeg op!

ps: mijn Engelse Donald Duck is uit! Nu in mijn nieuwe boek begonnen, Fungirl, tot nu toe is het een leuk boek. :) Ik heb ook nog een kaart gekregen van Jolanda, Herman, Ellen en Caren! Dankjewel!!

zo-19-10-2014 (dag 27)

7.00am de wekker. 8.15am de bus naar Tunbridge wells. 9.05am de trein naar Tonbridge (ik werd goed geholpen) 9.30am de bus naar ..... 10.00am de trein naar Londen Waterloo. 10.45am @waterloo. Wat een reis, maar ik was er! Geen idee waar ik heen moest, maar uiteindelijk Janine gevonden. Samen met haar weer naar het station gelopen en met Emma in de Starbucks gewacht op Tamara. Toen zij er ook was, zijn we richting de London Eye gelopen en daar op de boot gestapt. We hebben een klein stukje gevaren en wilde toen naar een marktje met allemaal eten, helaas was dat gesloten. Toen hebben we gezocht naar een underground voor informatie voor een los kaartje. Helaas was dat erg duur (Emma en ik hadden alleen een treinkaartje, de andere 2 hadden een dagkaart, dan kun je al het openbaar vervoer gebruiken, handig voor de volgende keer) Dus gingen we lopend naar het centrum. Over de brug met uitzicht op de London Eye en de BigBen. Na lang lopen in de stad aangekomen! Je ziet hier veel straatmuzikanten, echt super leuk! Helaas ook veel zwervers, maar volgens mij is dat in iedere stad!

Ik heb lekker de toerist uitgehangen en foto's gemaakt van van alles en nog wat! Er waren overal levende standbeelden en gezelligheid op straat! We zijn een souvernirshop ingelopen: een aantal kaarten gekocht en een kaart van Londen!:)

Daarna zijn we doorgelopen naar de m&m store. Echt een mega grote winkel met van alles van m&m's: tassen, kussens, knuffels, kleding, speelgoed en natuurlijk chocola! uiteraard wat m&m's gekocht, echt achterlijk duur, maar voor 1x kan dat wel;)

Toen zijn we verder gelopen. Het is echt zo groot! en alles lijkt zo op elkaar! Ik was blij dat Janine en Emma de weg wisten, want ik was helemaal gedesoriënteerd! Oja, het lijkt mij ook super leuk om een keer naar een musical te gaan! Daar ga ik zeker een keer naar kijken!:)

Voor diner hadden we een Nederlandse tent opgezocht en heerlijk een broodje kroket gegeten!!:) Echt even lekker!

Terugreis: 6.30pm terug naar station. 7.05pm net te laat voor de trein = 25 minuten wachten. 7.25pm de trein naar Tunbridge wells, rechtsstreeks gelukkig! 8.15pm aangekomen --> 10 minuten te laat voor de bus en dus weer 50 minuten wachten. Ik hoop dat ik de volgende keer gewoon vanaf Buxted kan, dus is veel makkelijker reizen! 9.05pm de bus naar huis. 9.35pm thuis! Heerlijk gedoucht en ik ben nu echt verrot!

ps: Niels is gevraagd voor eredivisie Triatlon! Echt super goed!! Trots!

Dit was mijn 4e week in Engeland. Er is alweer een maand voorbij! Nog 5 te gaan! Ik ga volgende week een weekverslag schrijven van week 5. Maar ik wil voor nu even kwijt dat ik het gisteren (maandag) echt even zwaar had. Die oudste is gewoon onhandelbaar af en toe. De moeder zegt dat het bij de leeftijd hoort, maar zo erg is het niet in Nederland. Ik denk dat ik dit avontuur wel wil afmaken, want verder zijn de ouders erg tevreden over mij. Maar ik mis thuis en iedereen wel heeeeeel erg! Ik hoop dat de kinderen beter gaan luisteren, dan wordt het allemaal wat leuker! Dat moest ik even kwijt :P

Reacties

Reacties

jolanda

Hou vol Marlen !!!!
Super van je dat je zoveel geduld op kan brengen.
Het is een prachtig leerproces en wij steunen je.
xxx

Fijn dat je zo n heerlijk weekend gehad heb op naar volgend weekend.
ook wij zijn trots op Niels een familielid bij de eredivisie wauh!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!