marlen.reismee.nl

Dag 1 (23-9-2014)

Hee Allemaal,

De eerste dag zit er bijna op, even een uitgebreid verhaal schrijven! :)

Gisteren avond ben ik aangekomen op London Gatwick. Mijn hostouders kwamen mij ophalen en het was nog ongeveer 40 minuten rijden met de auto naar huis. Nou die auto rit was al vreemd. Links rijden, geen lantarenpalen, bijrijder aan de andere kant van de auto en de snelheid is totaal anders. Eerst dacht ik: rijden we nu serieus maar 40 km per uur naar huis, voor mijn gevoel gaan we veel sneller, maar de snelheid gaat hier dus in miles, dus we reden wel degelijk harder. :P Bij het huis aangekomen een snelle rondleiding gehad: het huis is erg strak en modern en alles is opgeruimd en schoon en er mogen geen schoenen gedragen worden in huis, dus dat ik wel even wennen. Na de rondleiding even snel een douche en naar bed.

Vanmorgen ging ik om 7.00am mijn bed uit (uitslapen). De eerste kennismaking met de kinderen ging goed. (ik gebruik andere namen) De oudste Sarah, 5 jaar, is erg enthousiast en praat de oren van je hoofd. De jongste Rose, 2 jaar, is erg verlegen en vindt het nog erg spannend dat ik er ben. Oja, ik had gisteren avond de andere au pair al ontmoet, Victoria, ze is erg aardig en vertrekt donderdag avond weer naar Duitsland.Vandaag had de hostmom vrijgenomen, zodat ik we nog even konden praten etc.

We hebben de kinderen naar school gebracht, ik ben voorgesteld aan heel veel nieuwe mensen, buren, leraren en vriendinnetjes. Toen de kinderen op school waren, hebben Victoria en ik thee gedronken in Uckfield, een dorpje van wel 1 straat lang. :P

We hebben met z'n drieeën geluncht daarna zijn Victoria en ik de kinderen gaan ophalen en de hostmom ging naar de dokter voor een controle van haar zwangerschap. We hebben Sarah naar haar tweede dansles gebracht en moesten daar wachten totdat de les afgelopen was. Daarna gingen we naar huis hebben we de meisjes in bad gedaan en de buurmeisjes kwamen ook even langs. Daarna hebben we Fish and Chips gegeten, dat was echt lekker. Eigenlijk is het gewoon patat met een mega grote kibbeling. Maar pap, jij kunt beter de patat bakken! ;)

Daarna opgeruimd en de hostmom heeft de kinderen naar bed gebracht en nu zit ik gtst even terug te kijken. :) Ben er ook achter gekomen dat ze hier andere stekkers gebruiken, met proppen kun je de stekker er wel inkrijgen, maar of dat zo veilig is weet ik niet. Dus dat moet ik nog even fixen. Ook ga ik nog een paar kleine handdoeken kopen want die ze hier gebruiken zijn echt ongekent groot. Nog groter dan mijn badhanddoek, gewoon niet praktisch.

Verder ben ik benieuwd hoe de dag morgen gaat lopen en ik ben erg blij dat Victoria mij helpt met alles, het is wel zo fijn om er op deze manier een beetje in te rollen.

Wordt vervolgd!

Reacties

Reacties

Jose

Hey Marlen

Spannend hoor zo'n eerste dag. Veel nieuwe mensen ontmoet en de twee kinderen leren kennen.
In het begin komen er altijd heel veel nieuwe dingen op je af. Volgens mij gaat het helemaal lukken. Leuk voor de thuisblijvers dat je een blog bijhoud Marlen.
Hoelang is de moeder al zwanger? Het zou superleuk zijn al zou je de geboorte van de baby nog kunnen meemaken. Doei doei Gr van ons allemaal xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!